قائم مقام ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان غربی گفت: روز جمعه 9 آبان ماه تجمع و راهپیمایی بزرگ امر به معروف و نهی از منکر برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران،حجت‌الاسلام علی قنبری اظهار داشت: روز جمعه 9 آبان مراسم باشکوه تجمع و راهپیمایی بزرگ امر به معروف و نهی از منکر تجدید میثاق با امام حسین (ع) در کل کشور و به تبع آن در تمام شهرستان‌های آذربایجان غربی بعد از اقامه نماز جمعه در راستای حمایت از آمران به معروف انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه این مراسم با همت و عزم جدی مسئولان ستاد احیاء برگزار خواهد شد، ادامه داد: برای اجرای مناسب این اقدام به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده تا مراسم تجمع و راهپیمایی پس از اقامه نماز جمعه با حضور گسترده مردمی برگزار شود.

قنبری خاطرنشان کرد: محل برگزاری نماز جمعه و محیط اطراف آن مزین به پلاکارد، بنر و... شده و در این مراسم اعضای شوراهای امر به معروف و نهی از منکر ادارات، اصناف و هیئت‌های مذهبی و گروه‌های تذکر لسانی حضور خواهند داشت.

قائم مقام ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان غربی ابراز داشت: در تمام شهرستان‌های استان برنامه‌ها و فعالیت‌های ستاد و راهپیمایی و تجمع اعلام شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای طرح تذکر لسانی که امسال تذکر کتبی نیز اضافه شده، ادامه داد: تذکر کتبی راهکاری برای گسترش فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی بوده و هرگز اقدامی جایگزین برای تذکر لسانی و شفاهی به شمار نمی آید بلکه به عنوان راهکار کمکی و معین توسعه تذکر لسانی قلمداد می‌شود.

قنبری با اشاره به مواردی که رعایت آن برای انجام دادن این وظیفه مهم همگانی ضروری و مناسب بوده، تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر باید در اجرای طرح تذکر کتبی حدود شرعی و قانونی را رعایت کند.

این مسئول افزود: رفتار امر و نهی بهترین روش تبلیغ و تذکر بوده و شایسته است آمر به معروف و نهی از منکر تلاش کند الگوی عملی رفتار اسلامی برای سایرین بوده و عملکرد وی مطابق موازین شرعی باشد.

وی گفت: مخاطب و گیرنده تذکر کتبی قبل از هر چیز یک انسان و شهروند محترم است و حفظ کرامت آن واجب و ضروری است چنانچه مرتکب منکری شده و یا معروفی را ترک کرده باید به همان بسنده کرده و فقط راجع به همان مورد تذکر داده شود.

قائم مقام ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان غربی متذکر شد: هنگام تذکر کتبی برخوردی با متانت، احترام و خوشرویی داشته و از برخورد قهرگونه همراه با خشم و غضب و یا توهین‌آمیز جداً خودداری شود.

انتهای پیام/م
برچسب ها: ارومیه ، تجمع ، راهپیمایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.