یک نماینده مجلس گفت: متاسفانه دانشگاه به جای آنکه میدان دفاع از ارزش‌های الهی باشد، به محلی برای میدان‌داری این جناح و آن جناح تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ عبدالکریم جمیری نماینده مردم بوشهر در مجلس در جلسه امروز (چهارشنبه ۷ آبان) در جریان رای اعتماد مجلس به وزیر پیشنهادی دولت در مخالفت با محمود نیلی احمدآبادی گفت: پیام عاشورا دفاع از ارزشهای الهی و قوام بخشی به نظام جمهوری اسلامی ایران و پرهیز از هر نوع نگاه، نظر و عملی است که می‌تواند زمینه تضعیف نظاممندی ایران را فراهم کند.  
 
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که گفتند؛ ما مجلسی می‌خواهیم که در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشد و مجلس باید صالح، باصلابت در همه عرصه‌ها حضور داشته باشد و همچنین ایشان گفتند ما دولتی می‌خواهیم که همه جهات مثبت دولت‌های قبل را داشته باشد و از جهات منفی در سوابق دولت‌های گذشته پرهیز کند.  
 
جمیری افزود: معنای این صحبت مقام معظم رهبری این بود که اگر ما و دولت به اوامر مقام معظم رهبری عمل کنیم، با هماهنگی بهتر می‌توانستیم اینگونه امور را سامان داده و آرامش مردم را در کارنامه خود ثبت کنیم.  
 
عضو کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: چه ایرادی دارد دولت هنگامی که قرار است یک وزارتخانه با یک وزیر سامان پیدا کند با هماهنگی نهادهای مربوطه از جمله مجلس، شورای عالی انقلاب فرهنگی و هیئت رئیسه مجلس به گونه‌ای شود که مردم و مقام معظم رهبری راضی شوند که اگر این هماهنگی‌ها اتفاق می‌افتاد، آن وقت ما شاهد معرفی یک وزیر کارآمد، توانمند، عالم و فاضل و با سابقه درخشان در دفاع از ارزشهای الهی در نظام جمهوری اسلامی و جای نگرانی برای کسی نبود و امروز با خیال راحت همه ما به سر می‌بردیم.  
 
جمیری با تاکید بر اینکه ما از بدو تشکیل دولت از آن حمایت کردیم، اظهار داشت: در راستای همین بود که ما از قبل از فرجی دانا حمایت کردیم و حتی در استیضاحش مشارکت بی‌شماری کردیم، چرا ما باید هماهنگی لازم را در مقدمه کار نداشته باشیم که اگر هماهنگی مابین دولت و مجلس رقم می‌خورد آن وقت استیضاح وزیر بار‌ها و بار‌ها به موضوع بورسیه‌ها ارتباط داده نمی‌شد.  
 
وی افزود: مگر ما در مقابل خداوند قسم یاد نکردیم که با صداقت و عمل راستین به تکلیف خود عمل کنیم و کارنامه خوبی را از خود به جای بگذاریم، چرا ما به اسم اعتدال اینگونه عمل می‌کنیم که چرا مراکز علمی ما از آرامش دور شود و جناح بندی‌ها در دانشگاه‌ها حاکم می‌شود.  
عضو کمیسیون انرژی با تاکید بر اینکه دانشگاه‌ها جای میدان داری این جناح و آن جناح نیست، تاکید کرد: دانشگاه میدان دفاع از ارزش‌های الهی، مقام معظم رهبری و حکومت الهی است.  
 
وی تاکید کرد: دانشگاه جایی است که نیروهای متدین و متخصص باید تربیت شوند و در آینده پست‌های اجرایی و تقنینی را در جمهوری اسلامی ایران برعهده بگیرند، چرا ما باید میدان را به اسم نیروهای ارزشی ببندیم و آن وقت آرامش را اینگونه معنا کنیم.  
 
این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: مگر مقام معظم رهبری بار‌ها تاکید نکردند که به اسم اعتدال نباید انسان‌های متدین را از صحنه خارج کرد اما امروز شاهدیم که انسان‌های معتقد و مقید را به میدان دانشگاه‌ها راه نمی‌دهند بنابراین ما امیدواریم که در میدان عمل وظیفه خود را به درستی انجام دهیم.

برای دانلود فایل صوتی اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
برچسب ها: نماینده ، مجلس ، میدان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار