انسان‌ها ذاتاً هنرمند هستند البته به علت عدم شناخت از هنر وجودیشان و به دلیل همه گیر بودن هنر خوانندگی به این سمت کشیده می‌شوند.

محمد رضا عیوضی خواننده موسیقی پاپ در گفتگو با خبرنگار موسیقی باشگاه خبرنگاران گفت: تب خوانندگی در بین جوانان افزایش پیدا کرده و هر شخصی ناخودآگاه علاقمند به شناخته شدن و معروفیت در بین سایر هم نوعان خود است، بنابراین برای اینکه سری در سرها درآورد تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا از بقیه عقب نماند.

وی اذعان داشت: انسانها ذاتاً هنرمند هستند، ولی نه یک هنر مشترک که تنها در خوانندگی خلاصه شده باشد؛ در جستجوی به بار نشاندن آرزوها و اهدافی که در ذهنشان پرورش داده‌اند، هستند و از همۀ امکانات روز برای رسیدن به آمالشان بهره می‌گیرند.

عیوضی در ادامه گفت: به نظر من جوانی که هنر را در خوانندگی می‌داند یک آرزو و آرمان هدفمند ندارد و هیچ وقت به این مسئله فکر نمی‌کند که چه چیزی در درونش هست یا هنر وجودی اش چیست.

وی در ادامه افزود: در کشورهای پیشرفته از سنین کم تا دوران دانشگاه استعداد‌های افراد شناسایی و کشف می‌شوند؛ مثلاً کسی که در خوانندگی و موسیقی مستعد است شرایط پیشرفت و موفقیت برایش فراهم می‌شود یا اگر کسی در ورزش دارای توانایی‌هایی است راه درست رسیدن به او معرفی می‌شود.

وی بیان کرد: متاسفانه در کشور ما به این مسئله پرداخته نمی‌شود و این ضعف اصلی در امر آموزش کشورمان به حساب می‌آید.

وی با بیان این مطلب که ورود به حیطۀ خوانندگی نسبت به گذشته سهل و آسان شده است گفت: خوانندگی برای قشر پویا و پرنشاط جوان جذابیت‌های خاص خودش را دارد و اکثریت فکر می‌کنند به دلیل برداشته شدن موانع ورود به خوانندگی و سهل و آسان شدن کار در این حیطه سختی‌ها و مشکلات هم به نحوی رفع و رجوع شده است و تنها معروفیت در امر خوانندگی پاسخی به تمام نیازهای روحی و معنوی یک جوان است که این یک اشتباه بزرگ است.

عیوضی اذعان داشت: آگاهی به موسیقی و ترانه تا حدودی می‌تواند یک مهارت به حساب بیاید به شرطی که هنر ذاتی فرد باشد. هنر یک دریای بیکران است و فقط در خوانندگی تعریف نشده است.

وی اشاره کرد: همه چیز از دور جذاب و فریبنده است در حالی که وقتی یک جوان به این فضا وارد می‌شود، تازه متوجه می‌شود که چقدر آموخته‌هایش درباره خوانندگی و موسیقی کم است.

به گفتۀ این خواننده موسیقی پاپ، کسی که ذاتاً به موسیقی علاقه دارد برای اینکه بخواهد به این محیط شگفت انگیز وارد شود باید به صورت حرفه‌ای و آکادمیک زیر نظر اساتید معتبر و نام آشنا دوره ببیند تا در آینده آگاهی در این زمینه داشته باشد و به عنوان یک هنرمند کاربلد و دانشمند به آیندگان شناخته شود.

عیوضی خوانندگی یا نوازندگی را امری ذاتی و فطری از پایه و ریشه دانست به گونه‌ای که گاهی در جامعه با افرادی روبرو می‌شویم که به دلیل استعدادی که درنهادشان دارند بدون گذراندن دوره‌ای در زمینه‌های هنری در بین اهل هنر صاحب سبک هستند.

وی تحصیلات و آموزش در مراکز تخصصی هنر را برای جوانان مشتاق به موسیقی ضروری دانست و  گفت: اگر جوانی در خودش استعداد خوانندگی را می‌بیند با رفتن در کلاس‌های آموزشی می‌تواند استعدادهایش را پرورش داده و به آن شکل بهتری بدهد که به این ترتیب هدفمند و با برنامه ریزی صحیح پیش برود.

وی در پایان گفت: اکثر جوانان که به موسیقی مخصوصا خوانندگی تمایل نشان می‌دهند برای رسیدن به موفقیت صبور نیستند که این به عدم شناخت برمی گردد.

اکثراً فکرمی‌کنند می‌توانند یک شبه ره صد ساله را طی کنند در حالی که نمی‌دانند کسانی که الان در موسیقی و خوانندگی به موفقیت و پیشرفت رسیده‌اند بعد از سال‌ها کار و تلاش به این جایگاه رسیده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.