عثمانی در موافقت با وزیر پیشنهادی علوم:

"نیلی‌احمدآبادی" به طور صریح درباره فتنه اظهارنظر کند/ نگاه سیاسی را از وزیر علوم بردارید + صوت

نماینده بوکان در مجلس گفت: باید نگاه سیاسی را از وزیر برداریم چرا که وزیر مشکلی ندارد؛ اگر بخواهیم با عینک سیاسی نگاه کنیم به هر وزیری که دولت معرفی کند رای اعتماد نمی‌دهیم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، محمد قسیم عثمانی نماینده مردم بوکان در مجلس در جریان رای اعتماد مجلس به وزیر پیشنهادی علوم تحقیقات و فناوری در موافقت با محمود نیلی احمد آبادی ضمن تسلیت ایام محرم و شهادت امام حسین(ع) گفت: جلسه، جلسه رای اعتماد به وزیر علوم است ولی آنچه که از صحبت مخالفان برداشت می‌شود جلسه جلسه محکومیت جریان فتنه است.  
 
وی افزود: جریان فتنه محکوم است و این که صحبت هر وزیری شود ما بحث فتنه را پیش بکشیم به نظرم یک بحث انحرافی است اگر نیلی خودشان را از جریان فتنه مبرا نمی‌دانستند مطمئنا ریاست محترم جمهوری ایشان را معرفی نمی‌کردند و مجلس هم رای نخواهد داد.  
 
نماینده مردم بوکان تاکید کرد: من از نیلی به طور شفاف می‌خواهم که در رابطه با فتنه اظهارنظر کنند که نگرانی دوستان برطرف شود چرا که همه مخالفین و موافقین ایشان در این نکته اشتراک نظر دارند که وزیر علوم باید وزیری مستقل و علمی باشد فراجناحی و غیرسیاسی وزیری باشد که بتواند سکان وزارت علوم را که مهمترین وزارتخانه ماست بدون جناح بازی و سیاست بازی به نحو درست در ریل پیشرفت قرار دهد.
 
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات با اشاره به اظهارات اکبریان نماینده مخالف نیلی گفت: اکبریان گفت که وزیر پیشنهادی برنامه‌ای ندارد شاید حدس می‌زنم  که این برنامه‌ها به دست برخی از مخالفین نرسیده باشد اتفاقا دقیق‌ترین کارشناسی‌ترین و اجرایی‌ترین برنامه را وی برای وزارت علوم پیشنهاد کردند که چه وی و چه هر کس دیگری که بتواند این برنامه‌ها را اجرا کند مطمئنا وزارت علوم را می‌تواند در مسیر واقعی خودش قرار دهد.
 
وی اظهار داشت: گفتند یک خانمی در زیرمجموعه نیلی با یک آقایی دست داده این چه ربطی به وی دارد مگر در جاهای دیگر این اتفاق نمی‌افتد و نیافتاده است. حالا بیاییم بگوییم که وی نمی‌تواند وزیر علوم باشد چون ایشان رئیس دانشکده‌ای بودند که مسئول بخشی بوده یک خانمی آن جا تخلفی کرده است.
 
عثمانی تصریح کرد: در زیرمجموعه‌ها همه آدم‌ تخلف‌کار است ولی اگر قرار باشد به خاطر تخلف یک نفر در آن زیرمجموعه آن فرد را برداریم دیگر مسئولی در آن کشور باقی نمی‌ماند.

نماینده مردم بوکان بیان داشت: یکی از مخالفین نیز فرمودند مجوز مراسم مختلط دادند این خیلی عجیب است مگر مراسم دانشجویان جدید الورود در تمام ایران مگر مختلط نیست.
 
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات اظهار داشت: چرا طوری برخورد می‌کنید که انگار از یک فضای دیگری وارد کشور شده‌اید و مراسم دانشجویان جدید الورود و مراسم فارغ التحصیلی در همه دانشگاه‌ها مختلط است.
 
وی ادامه داد: در حال حاضر نیز کنسرت‌ها موسیقی در کشور برگزار می‌شود که خانواده‌ها در آن حضور دارند و مختلط است چرا چیزهایی می‌گوییم که اصلا ربطی به صلاحیت ایشان ندارد؛ باید نگاه سیاسی را از وزیر برداریم چرا که وزیر مشکلی ندارد.
 
عثمانی افزود: اگر با عینک سیاسی نگاه کنیم به هر وزیری که دولت معرفی کند، رای اعتماد نمی‌دهیم، خواهش می‌کنم با توجه به این که دولت در شرایط سختی است و انبوه مطالبات و مشکلات و پروژه‌های ناتمام و کارهای انجام نشده و بدهی‌های دولت، کاهش درامدهای دولت، دولت چیزی را به ارث برده که اگر هر دولتی دیگری بود نمی‌توانست دوام بیاورد.  
 
نماینده مردم بوکان تاکید کرد: باید چنین دولتی را ستود باید چنین دولتی را یاری کرد، یاری دولت با مقابله نیست.
 
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات گفت: اگر پاسدارهای گذشته را نیز قبول نداشته باشیم دیگر چه کسی می‌ماند در این مملکت که آن را قبول داشته باشیم کسی که تمام عمرش را یا صرف جبهه و جهاد کرده یا صرف علم و دانشگاه کرده است با این روزمه 80 مقاله علمی 90 مقاله علمی پژوهشی و تالیف دیگر چه می‌خواهیم از یک وزیر علوم.
 
وی خطاب به نیلی گفت: برای کمک به دولت و بلکه کمک به نظام کاری کنند که وزارتخانه‌شان را از نیروهای جناحی پاک کنند نیروهایی را به کار بگیرند که به حق می‌خواهند وزارت علوم در مسیر واقعی قرار گیرد شناختی که از آقای نیلی داریم همین است.
 
عثمانی بیان کرد: برخی از دوستان به نامه‌ای که به رهبری نوشته شده است اشاره کردند در آن نامه چه نوشته است که حساسیت ایجاد می‌کنید و متن ان نامه را چرا نمی‌خوانید آنجا گفته برخوردهای خشن با دانشگاهیان، مگر برخورد خشن با دانشگاهیان نشد، آنجا گفته شده حمله شبانه به خوابگاه‌ها مگر حمله شبانه نشد، آنجا گفته شده لشکرکشی نیروهای غیردانشگاهی مگر لشکرکشی نشد این‌ها به معنی فتنه است و منشا فتنه همین جریانات بودند.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: نیلی نه به جریان فتنه ربط داشته و نه به جریان فتنه ربط پیدا خواهد کرد، خواهش می‌کنیم به طور واضح و روشن این موضوع را روشن کنید که بهانه به دست عده‌ای که کمر همت بسته‌اند تا دولت به زمین بزنند، موفق نشوند. 

برای دانلود فایل صوتی اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/

برچسب ها: وزیر ، پیشنهادی ، علوم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار