اراک؛

وضعیت آب در کشور نگران‌کننده است/ اختصاص یارانه بلاعوض برای اجرای طرح آبیاری‌های مدرن

معاون اول رئیس‌جمهور از اختصاص یارانه بلاعوض برای اجرای طرح آبیاری‌های مدرن خبر داد و گفت: در زمینه آب محدودیت‌ها جدی بوده و وضعیت آب در کل کشور نگران‌کننده است.

به گزارش گروه استان‌هاي باشگاه خبرنگاران، اسحاق جهانگیری عصر امروز در شورای اداری و در جمع مدیران استان مرکزی اظهارکرد: استان مرکزی یکی از 4 قطب صنعتی ایران است که باید به استان‌های اطراف سرویس دهد.
 
وی افزود: این استان از نظر کشاورزی نیز ظرفیت بالایی دارد و باید با وام‌های بلندتر روز‌به‌روز بر شکوفایی استان بیفزاییم.
 
معاون اول رئیس‌جمهور تصریح کرد: در عین حال محدودیت‌هایی وجود دارد که مربوط به عموم کشور است و باید برطرف شود.
 
جهانگیری با اشاره به محیط‌زیست تصریح کرد: محیط‌زیست یکی از مطالبات مردم است که در این راستا در مدت یکسال تصمیمات خوبی گرفته شده و باید تکمیل شود.
 
وی افزود: قطار شهری برای شهرهای بالای یک میلیون نفر در نظر گرفته شده بود که در اراک با وجود جمعیت زیر یک میلیون نفر قطار شهری به آن تعلق گرفت.
 
معاون اول رئیس‌جمهور تصریح کرد: در زمینه آب محدودیت‌ها جدی است و وضعیت آب در کل کشور نگران‌کننده است؛ آنان که مسئولیت مدیریت آب دارند در بخش عرضه و تأمین منابع آب وظایف خود را به درستی انجام دهند.
 
جهانگیری با اشاره به بخش کشاورزی گفت: در بخش کشاورزی نیز باید کشت‌های متناسب با آب اجرا شود و آبیاری‌های مدرنی ایجاد شود. دولت برای اجرای طرح آبیاری‌های مدرن یارانه بلاعوض می‌دهد؛ خوشبختانه برای آب شرب شهرهای استان مرکزی برنامه‌ریزی شده که آبرسانی انجام شود.
 
وی افزود: برای تأمین آب شرب اراک از سد کمال صالح استفاده می‌کند. در حمل و نقل ریلی سیاست جدی دولت توسعه حمل و نقل ریلی با کمک بخش خصوصی است؛ در فضای بین‌المللی روند مثبتی را در پیش داریم، روابط با همسایگان  شرق و شمال شرق تعاملات اقتصادی رو به بهبودی است و فضایی که در کشور به وجود آمده که همه فعالیت‌های خود را انجام دهیم.
 
معاون اول رئیس‌جمهور بیان کرد: کشوری قدرتمند است که در داخل نظام آن انسجام بین مردم و دولت قوی باشد و کارآمد بودن دولت به این است که بتواند مشکلاتش را حل کند.
 
جهانگیری با اشاره به سرمایه‌های اجتماعی گفت: هدفمندی یارانه‌ها یکی از نیازهای حیاتی بود که انجام شد که قبل از آن به دلیل اجرا شدن هدفمندی کشور در یک تنگنا قرار گرفته بود.
 
انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.