با توجه به اظهارات رسانه‌های استرالیایی، تعدادی از پناهجویان در اردوگاه پناهندگی "نارو" به روزنامه "فایرفکس" و همچنین سناتور "سارا هنسون یانگ" از حزب سبزهای استرالیا گفته‌اند که مأمورین گارد حفاظتی بار‌ها آنان را تهدید به تجاوز و سوءاستفاده جنسی کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با توجه به اظهارات رسانه‌های استرالیایی، تعدادی از پناهجویان در اردوگاه پناهندگی "نارو" به روزنامه فایرفکس و همچنین سناتور "سارا هنسون یانگ" از حزب سبزهای استرالیا گفته‌اند که مامورین گارد حفاظتی آنان را بار‌ها تهدید به تجاوز و سوء استفاده جنسی کرده‌اند.
 
این مأمورین به تعدادی از زنان پناهجو گفته‌اند که بعد از رسیدگی به درخواست پناهندگی و آزاد شدن آنان برای زندگی در جامعه "نارو"، آن‌ها و همچنین نوجوانان مورد تجاوز جنسی قرار خواهند گرفت.

در مواردی نیز این مأمورین تلاش کرده‌اند که نوجوانان پناهجوی مستقر در اردوگاه را مورد تجاوز جنسی قرار دهند.
 
سناتور "سارا هنسون یانگ" در رابطه با این اظهارات کتباً مطالبی را برای وزیر مهاجرت استرالیا "اسکار موریسیون" ارسال داشته و از وی خواسته که یک کمیسیون مستقل مسئول رسیدگی به ادعای پناهجویان از جمله فروش مواد مخدر در برابر سوء استفاده جنسی از آنان و همچنین مزاحمت‌های فراوان به هنگام استحمام آنان تشکیل شود.
 
در حال حاضر ۱۲۳۳ پناهجو در اردوگاه پناهندگان در "نارو" اسکان داده شده‌اند که تعدادی از آنان را نوجوانان و کودکان خردسال تشکیل می‌دهند.

این دسته از پناهجویان از میان گروه‌هایی هستند که بعد از ۱۹ جولای ۲۰۱۳ (۲۸ تیر ماه ۱۳۹۲) به‌صورت غیرقانونی و با قایق وارد آب‌های استرالیا شده‌اند.
 
همچنین به گزارش روزنامه "سیدنی‌‌ مورنینگ‌‌ هرالد"، هفته گذشته یک نوجوان پانزده ساله در اردوگاه پناهندگان در "نارو" اقدام به خودکشی کرد که به دنبال آن مسئولان اردوگاه وی را به همراه خانواده‌اش به بیمارستانی در شهر "بریزبن" انتقال دادند که از سرنوشت وی اطلاعی در دست نیست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار