آئودی آماده می‌شود تا در 2016 به فرمول‌ یک بیاید

خبرها حاکی از آن است که آئودی تصمیم دارد از رقابت‌های استقامتی لومان کناره‌گیری کند و به جای آن در سال 2016 به فرمول‌یک بیاید.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران طبق آخرین شایعات، آئودی که در سال‌های اخیر موفقیت‌های بسیاری در رقابت‌های DTM و لومان کسب کرده است، آماده می‌شود تا در سال ۲۰۱۶ باری دیگر در فرمول‌یک که بالاترین سطح در ورزش اتومبیل‌رانی است حضور داشته باشد.

باوجود اینکه در سال جاری قوانین مربوط به طراحی موتور تغییر کرد و تیم‌ها مجبور به استفاده از موتورهای ۱٫۶ لیتری توربو شدند، اما باز هم آئودی اعلام کرد در رقابت‌های فرمول یک حضور نخواهد داشت.

 اما رسانه‌های نزدیک به آئودی و گروه فولکس‌واگن عنوان کردند این کمپانی آلمانی از ابتدای امسال کار بر روی طراحی و ساخت موتورهای ۱٫۶ لیتری توربو را آغاز کرده است.

بسیاری بر این باورند که آئودی به جای اینکه بخواهد تیمی را در سال ۲۰۱۶  از صفر تأسیس کند، ترجیح می‌دهد یکی از تیم‌های حاضر در رقابت‌ها را بخرد. گفته می‌شود اولین اهداف این کمپانی هم خرید تیم‌هایی مانند ردبول یا تورو روسو است.

مدیر گروه خودروسازی فولکس واگن با هم وطن خود مالک کمپانی ردبول دوستی صمیمانه‌ای دارد. فراموش نکنیم که ردبول اسپانسر اصلی آئودی در رقابت‌های DTM است.

از طرفی دیگر، مدیر اسبق تیم فرمول یک فراری هم در ماه گذشته مذاکراتی که برای پیوستن به آئودی را آغاز کرده بود نهایی کرد و در روزهای گذشته کار خود را در این کمپانی آلمانی رسماً شروع کرد.

استفانو دومنیکالی ایتالیایی تجربه‌ای در زمینه مسابقات لومان یا چیزهایی شبیه به آن را ندارد. بسیاری معتقداند که دلیل اصلی پیوستن وی به آئودی، حضور این کمپانی در قالب یک تیم تازه در رقابت‌های فرمول یک است و این اتفاق قرار است در سال ۲۰۱۶ رخ دهد.

از سویی دیگر، سرنوشت فرناندو آلونسو هم برای سال‌های آتی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. گفته می‌شود این راننده اسپانیایی احتمالاً طی قراردادی یک ساله برای مک لارن رانندگی می‌کند و بعد از آن به دلیل رابطه بسیار خوبی که با استفانو دومنیکالی دارد، به تیم آئودی می‌پیوندد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار