معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری منطقه 2 از برگزاری دومین همایش "مردم برای مردم" با محوریت کاربست نتایج طرح سنجش عدالت در سلامت شهر تهران با موضوع اضافه وزن و چاقی به میزبانی منطقه خبر داد.

 ذبیح‌اله زارع، معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری منطقه 2 در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت:‌ در این همایش که با حضور شهروندان 104 محله سراسر شهر تهران، اساتید مطرح و مدیران ارشد شهرداری تهران برگزار شد 10 محله از مناطق مختلف به ارائه گزارش طرح خود برای حاضرین پرداختند.
 
وی با اشاره به اهمیت طرح سنجش عدالت در شهر تهران به عنوان پروژه ارزنده جهت برنامه‌ریزی‌های کلان در حیطه‌های متعدد اجتماعی و سلامت شهر اذعان داشت: در سال 2007 انیستیتو کوبه ژاپن وابسته به سازمان جهانی بهداشت با استناد به تجارب جهانی و نظرات متخصصان ابزاری به نام سنجش عدالت و پاسخگویی در 4 حیطه و 32 شاخص را طراحی نمود که بنا بر پیشنهاد شهرداری تهران، کلان شهر تهران به عنوان یکی از 5 نقطه پایلوت انتخاب شد و مطالعه سنجش عدالت در شهر تهران پس از بومی‌سازی در دو نوبت به فاصله دو سال از هم، در سال‌های 1387 و 1390 انجام شد.
 
وی خاطرنشان کرد:‌ پس از انجام مراحل مطالعاتی و سنجش کار بست نتایج در حوزه‌های متعدد طرح در قالب مجموعه همایش‌های "مردم برای مردم" توسط مجریان و متخصصان طرح و گروه‌های مشارکت‌کننده محلات، اعلام و ارائه می‌شود.
 
زارع در پایان تصریح کرد: سخنرانی علمی دکتر ملک افضلی، مدیر پروژه، نمایشگاه جانبی از پوسترهای طراحی شده محلات، ارائه راهکارهای علمی و ارتقای توانمندی‌های کارگروه‌های مداخلات توسط کارشناسان و سخنرانان و تقدیر از مشارکت‌کنندگان در اجرای این طرح مهم از دیگر بخش‌های این همایش یک روزه بود.
 
گفتنی است بر اساس موضوع همایش وعده غذایی انتخابی برای پذیرایی شهروندان در این همایش کاملاً به صورت سلامت و به حسب محاسبه میزان کالری تهیه شده بود که با استقبال و رضایت خاطر آن‌ها مراجعه شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: سلامت ، چاقی ، میزبان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار