نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم دارای 22 دانشکده در سراسر کشور هستند ، گفت : در مجموع 5 هزار دانشجو در این دانشگاه در حال تحصیل اند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، حجت الاسلام و المسلمین محمدی ، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در نشست پایش فعالیت های قرآنی سازمان اوقاف از سوی شورای توسعه فرهنگ قرآنی ، ضمن تسلیت ایام سوگواری امام حسین (ع) اظهارداشت : فعالیت های قرآنی سازمان اوقاف در سه عرصه تعلیم و تربیت و پژوهش های قرآنی ، برگزاری مسابقات قرآنی و آموزش حفظ قرآن کریم دسته بندی می شود.

وی با اشاره به اینکه در زمینه تعلیم و پژوهش دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم وابسته به سازمان اوقاف و امور خیریه با 22 دانشکده در سراسر کشور فعال است ، گفت : 5 هزار دانشجو با احتساب دانشجویان گذشته در این دانشگاه تحصیل می کنند که از زمان ریاست دکتر عابدی در این دانشگاه تحولات بسیار خوبی صورت گرفته و هیات علمی های شاخصی نیز جذب شده است.

حجت الاسلام محمدی هیات علمی را رکن اصلی دانشگاه برشمرد افزود : اگر هیات علمی یک دانشگاه خوب و برجسته باشد ، دانشگاه اصلاح خواهد شد و دانشگاه علوم و معرف قرآن کریم در زمینه اصلاح متون علمی و پژوهش و تحقیق بویژه با برگزاری همایش پژوهش های قرآنی در مسابقات بین المللی قرآن کریم فعال است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه برگزاری و اجرای مسابقات قرآنی در سطوح کشوری و بین المللی را دومین رسالت قرآنی این سازمان معرفی و تصریح کرد : سازمان اوقاف مسابقات بین المللی را در سطح داخلی از مراحل شهرستانی ، استانی و کشوری برگزار می کند که سال 88 ، 35 هزار نفر و در سال 89 ، 50 هزار نفر در این مسابقات شرکت کردند اما این رقم در سال گذشته به یک میلیون و 400 هزار نفر افزایش یافت.

وی با بیان اینکه مسابقات قرآنی در رشته های مختلف حفظ ، قرائت ، ترتیل و مفاهیم قرآن کریم برگزار می شود ، افزود : یقینا در زمینه فعالیت های دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم و مسابقات قرآنی تا نقطه مطلوب فاصله داریم.

حجت الاسلام محمدی تربیت حافظان قرآن را سومین حوزه فعالیت های قرآنی اوقاف توصیف کرد و گفت : این فعالیت در سازمان اوقاف بی سابقه است ، در راستای مطالبه مقام معظم رهبری در سال 90 مبنی بر تربیت 10 تا 15 میلیون حافظ قرآن در کشور ، سازمان اوقاف در مشهد مقدس به معظم له تعهد داد که طی 4 سال ، یک میلون حافظ قرآن را تربیت کند.

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه اضافه کرد : تربیت حافظان طی سه سال گذشته به خوبی پیش رفته و حافظان قرآن در سطوح یک جزء ، 5 جزء ، 10 جزء ، حفظ کل ، حفظ موضوعی و ... تربیت شده اند.

وی با استقبال از برنامه پایش و رصد فعالیت های قرآنی از سوی شورای توسعه فرهنگ قرآن تصریح کرد : انتظار نداریم در گزارش نهایی همه امور را مثبت و یا منفی ارزیابی کنید، بلکه انتظار داریم همه نقاط ضعف و قوت را رصد کنید و گزارش دهید.

حجت الاسلام محمدی در پایان با اشاره به اینکه اگر مبدع این طرح حجت الاسلام و المسلمین حمید محمدی ، دبیر شورای فرهنگ توسعه قرآنی است باید از وی قدردانی کرد ، افزود : باید در تمام حوزه ها و امور دستگاههای بالادستی نظارت کنند و نقاط مثبت را تقدیر کنند و نقاط ضعف را نیز تذکر دهند.

انتهای پیام/
برچسب ها: دانشجو ، قرآن کریم ، تحصیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار