دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور با بیان اینکه بنا داریم در سال 93 تمامی فعالیت های دستگاه های قرآنی مرتبط با این شورا را رصد کنیم ، گفت : هدف این طرح در نهایت حمایت از این دستگاهها در سال 93 است.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام و المسلمین حمید محمدی ، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور در نشست پایش فعالیت های قرآنی سازمان اوقاف از سوی این شورا با بیان اینکه 29 دستگاه در 31 استان کشور مشغول انجام فعالیت های قرآنی هستند که بنا داریم تک تک آنها را رصد و پایش کنیم ، اظهارداشت : سازمان اوقاف هفتمین دستگاه کشور در این زمینه است و تاکنون دستگاه هایی از قبیل ؛ وزارت آموزش و پروش ، سازمان دارالقرآن ، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ... پایش شده اند .

وی ضمن قدردانی از نگاه و استقبال نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه از طرح پایش فعالیت های قرآنی این شورا گفت : قطعا در پایان این پایش تحول و تغییرات مثبت و بزرگی در روند دستگاه های قرآنی کشور رخ خواهد داد و تجربیات سایر دستگاهها به یکدیگر منتقل خواهد شد.

محمدی با بیان اینکه هدف این طرح پایش و رصد فعالیت ها در نهایت حمایت از دستگاههای قرآنی است ، افزود : بنا داریم با این طرح بستری برای حمایت بیشتر از دستگاههای قرآنی فراهم کنیم تا بحث های درگوشی حذف شود و هم افزایی در روند اجرای فعالیت ها ایجاد شود.

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور رصد فعالیت های موازی دستگاههای قرآنی و تصمیم گیری در این خصوص را از دیگر اهداف طرح برشمرد و گفت : بنا داریم موازی کاری های منفی را حذف کنیم .

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در حکم جدید برای شورای عالی انقلاب فرهنگی ، بازمهندسی دستگاه های اجرایی کشور را تاکید کرده اند ، اظهار داشت : شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور به عنوان زیر مجموعه شواری عالی انقلاب فرهنگی نیز این مهم را در دستور کار قرار داده که در این طرح بنا داریم پیشنهادهایی دستگاهها را در این خصوص دریافت کنیم.

محمدی شناسایی ظرفیت دستگاهها را از برنامه های کلیدی این شورا دانست و گفت : سازمان اوقاف از معدود دستگاه هایی است که در سه حوزه پژوهش ، تبلیغ و ترویج و آموزش قرآن فعالیت دارد و نشان دهنده آن است که فعالیت قرآنی در اوقاف ریشه ای است و فعالیت های اوقاف با قرآن پیوند دارد.

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور با بیان اینکه واگذاری برگزاری مسابقات بین المللی قرآن به اوقاف از نخستین مصوبات نظام جمهوری اسلامی بود ، افزود : در زمینه مسابقات بین المللی اوقاف تجربیات بسیاری بدست آورده است و در این زمینه در اوقاف ظرفیت عظیمی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه حجت الاسلام و المسلمین محمدی ، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در این سازمان هیچ کاری نکرده باشد ، همین که ظرفیت بقاع متبرکه را در اختیار قرآن قرار داده است بسیار ارزشمند است ، گفت : این مهم در اوقاف از نقاط کلیدی است و امروز آموزش عمومی قرآن شامل روخوانی ، روانخوانی ، قرائت ، تفسیر ، زیباخوانی قرآن و حفظ در بقاع متبرکه در حال انجام است .

محمدی با بیان اینکه اراده اوقاف در زمینه تربیت حافظان قرآن جدی است ، افزود : قطعا با این اهتمام و حمایت بیشتر وعده داده شده تربیت یک میلیون حافظ طی 4 سال محقق خواهد شد .
دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور با بیان اینکه ایجاد دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم از افتخارات بزرگ است ، تصریح کرد : دانشکده های قرآنی کشور راهبرد کلیدی و اساسی هستند که البته ایراداتی نیز وجود دارد که در این نشست بررسی خواهد شد.

وی برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم را از پدیده های و رویدادهای بزرگ کشور توصیف و تصریح کرد : اجرای این رویداد بزرگ قریب 9 ماه زمان نیاز دارد و اجرای آن با افتخار همراه بوده است و هرسال می تواند بهتر از قبل باشد .

محمدی رویکرد هم افزایی کنونی اوقاف را باید جدی تر دنبال کرد ، گفت : رسانه ملی باید جدی تر به عنوان مسئول رسانه ای مسابقات وارد عمل شود .

انتهای پیام/
برچسب ها: حمایت ، قرآن ، پایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار