تشدید بحران در آفریقا / مالاریا و ابولا دست به دست هم دادند + عکس

شیوع ابولا و افزایش گرما در کشور‌های آفریقا سبب نگرانی از شیوع این بیماری‌ها در غرب آفریقا شده است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران ، با توجه به شروع فصل تابستان در آفریقا و افزایش دما در کشور‌های غرب آفریقا نگرانی از تشدید بیماری مالاریا افزایش پیدا کرد.

بنا بر آمار رسمی منتشر شده در سال ۲۰۱۲ میلادی حدود ۷۰۰۰ نفر بر اثر مالاریا در سه کشور سیرالئون، لیبریا و گینه جان خود را از داست داده‌اند.



کار‌شناسان اظهار نگرانی کرده‌اند با شروع فصل گرما و شیوع ابولا در این سه کشور مالاریا نیز به عنوان بیماری دیگر در کنار آن به تشدید مرگ و میر در این ناحیه منجر گردد.

کمبود امکانات بهداشتی، کمبود فضاهای درمانی و هم چنین عدم آگاهی عمومی سه علت عمدهٔ گسترش بیماری ابولا در ماه‌های اخیر بوده و تلفات این بیماری همچنان ادامه دارد.

پزشکان می‌گویند، علائم ابولا و مالاریا بسیار شبیه به هم است و در مراحل اولیه تشخیص این دو بیماری با مشکل روبرو هستند و خود این معضل نیز از جمله مشکلات موجود در این منطقه است.

سازمان‌های بین المللی مثل سازمان بهداشت جهانی و سازمان ملل اقدام به انتشار بسته‌های بهداشتی، ‌ غذایی و پشه بند‌های رایگان بین مردم کردند.

توزیع بسته‌های بهداشتی اغلب با مشکلاتی همچون گمرکات کشورهای هدف و عدم همکاری دولت‌ها روبرو است اما سازمان‌های بین المللی همچنان به فعالیت شبانه روزی مشغول هستند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار