رضایی در همایش ملی پدافند غیرعامل:

اقتدار نظامی فقط به موشک‌ها نیست

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ایران بزرگ‌ترین قدرت نظامی و موشکی منطقه است و آن چیزی که می‌تواند تکمیل‌کننده تجهیزات نظامی از جمله موشک‌ها باشد، پدافند غیرعامل است.

به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درسومین همایش ملی پدافند غیرعامل که در مرکز همایش‌های بین‌المللی سازمان صداوسیما برگزار شد اظهار داشت: قرآن مجید می‌فرماید ای مومنین و خداپرستان تا می‌توانید قوای لازم را فراهم کنید تا دشمنان اعتقادی شما و دشمنان امنیت شما بترسند و از ایجاد ناامنی و ظلم وستم و کشتار پرهیز کنند. 
 
وی افزود: امنیت همیشه دو بعد دارد، یک بعد بازدارندگی و دوم بعد جنگی که ابتدا از وقوع تهدیدات جلوگیری شود و اگر چنین نشد جنگ با حداقل خسارات به پایان برسد و پدافند عامل و غیرعامل به منظور بازدارندگی در جنگ‌ها بکار برده می‌شود و پدافند غیرعامل اقدامات امنیتی دفاعی با ابزارهای غیرمسلحانه و یک نبرد ماقبل از جنگ به منظور غلبه بر مشکلات امنیتی است که باعث ایجاد بازدارندگی می‌شود.
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به نقش پدافند غیرعامل قبل از جنگ به منظور ناامیدسازی و سست کردن اراده دشمن و ایجاد رعب و وحشت در دل دشمن اظهار داشت: پدافند غیرعامل از قبل از جنگ تا پایان جنگ وجود دارد و به تعبیر دیگر دست خالی برگرداندن دشمن به خانه‌اش است و باید تدابیری بیندیشیم تا دشمن را خجالت‌زده، شرمنده و بی‌آبرو برگردانیم که همه این‌ها با پدافند غیرعامل امکان‌پذیر است. 
 
محسن رضایی تصریح کرد: در قبل از انقلاب امنیت ایران وسیله وابستگی بود و این به این علت بود که ایران دست گدایی به سمت آمریکا دراز کند و با وجود این مستشاران آمریکایی زیادی در ایران بودند هیچ کمکی نمی‌کردند تا امنیت ملی ایران گروگان آمریکا باشد. 
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ایجاد نقش مثبت و موثر پدافند غیرعامل در استقلال دفاعی کشور تأکید کرد: در بخش دفاعی باید تلاش کنیم که دست گدایی به سوی هیچ کس دراز نکنیم و استقلال دفاعی همیشه در گرو این نیست که موشک‌های خوب بسازیم البته که در این زمینه بسیار موفق بودیم و ایران بزرگترین قدرت نظامی و موشکی منطقه است و آن چیزی که می‌تواند تجهیزات نظامی از جمله موشک‌ها را کامل کند پدافند غیرعامل است. 
 
وی با اشاره به اینکه دشمن به دنبال این است که ایران را وابسته خود کند تصریح کرد: ایران امروزه جزیره امن و باثبات منطقه است.

محسن رضایی با اشاره به اهمیت دومنظوره بودن صنایع و اهمیت طرح‌های لوجستیکی و آفندی تصریح کرد: در جنگ کارخانجات صنعتی را به خمپاره و توپ‌سازی تبدیل کردیم و این در صورتی بود که می‌شد با استفاده از دستور‌العمل‌هایی زندگی عادی مردم در حالت  جنگ به حالت دفاعی قدرتمند تبدیل شود و در کوتاه‌ترین زمان نیروی واکنش سریع خود را به نقطه درگیری برساند و این دو مورد در جنگ بسیار سخت بود. 
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آسان‌سازی امکانات فیزیکی کشور با دفاع ملی امکانپذیر است و اگر پدافندغیرعامل گسترش پیدا کند آسیب‌پذیری کاهش یافته و مدیریت بحران آسان‌تر خواهد شد و با افزایش هزینه تجاوز می‌توانیم به حفظ آرامش عمومی کمک کنیم و با افزایش آستانه مقاومت مردمی توسعه پایدار ملی ایجاد کنیم. 
 
وی با اشاره به اهمیت پدافند غیرعامل در تمام زمینه‌ها تأکید کرد: در بخش حمل و نقل، اقتصاد، صنایع، دفاع (خصوصا نیروهای مسلح که باید بیشترین توجه را داشته باشند)، امنیت، انرژی، سلامت، آب و غذا و دارو پدافند غیرعامل مهم است.
 
محسن رضایی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب درباره پدافند غیرعامل یک مسئله فراقوه‌ای و یک تکلیف ملی افزود: باید در جنگ زمینی هوایی، دریایی، جنگ نرم ، جنگ سایبری، جنگ‌های قرن بیستم مانند جنگ اتمی و شیمیایی، راهبردهای پدافند غیرعامل بررسی و به فرمول پدافند غیرعامل بیاندیشیم. 
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه پدافند غیرعامل از ارکان اصلی استقلال کشور است و باعث آرامش و توسعه ایران اسلامی است اظهار داشت: در سه چهار سال اخیر و خصوصا 8 ماه گذشته تمام منطقه از جمله سوریه، عراق، فلسطین، مصر، یمن، عربستان، ترکیه و افغانستان دچار ناامنی شده است ولی ایران دارای آرامش و ثبات است و دشمنان می‌خواهند با هجمه در فضای سایبری و مطرح کردن مسئله اسیدپاشی و شهادت یک معلم در سیستان و بلوچستان  و تجمعات برنامه‌ریزی شده 1000 نفر در دادگستری اصفهان علیه بسیج این فضا را ناامن جلوه دهند که باید آموزش لازم به جناح‌های سیاسی و رسانه‌ای داده شود. 
 
وی با اشاره به سوء استفاده از شرایط و موج سواری لاشخورهای رسانه‌ای تصریح کرد: باید لاشخورهای رسانه‌ای را از موج سواری پیاده کرد و مسأله پدافند غیرعامل مهم است. 
 
محسن رضایی با اشاره به وضع تحریم‌های ظالمانه و عامدانه استکبار در بخش‌های مختلف از جمله دارو و غذا اظهار داشت: آن‌ها اینگونه تصور می‌کردند که تحریم‌ها 3 تا 4 ماه ایران را از پا می‌اندازد اما این فضا شکسته شد و ایران پیروز این قائله شد. 
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ادعاهای حقوق بشری استکبار و ادعای مبارزه غرب با تروریسم خاطر نشان کرد: با بوجود آمدن پدیده داعش و مبارزه جمهوری اسلامی ایران با این پدیده، چهره جمهوری اسلامی ایران روز به روز شفاف‌تر می‌شود و دشمنان به دنبال برهم زدن این چهره هستند که باید با ایجاد فضای مناسب، دانش و هوشمندی با بهترین عکس‌العمل آن را خنثی کنند. 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار