هاآرتص گزارش داد

سنگ اندازی جمهوری‌خواهان در توافق احتمالی هسته‌ای/ اسرائیل مخالف هرگونه توافقی است

برخی جنگ‌طلبان کنگره مدعی شده‌اند کنگره به اوباما اجازه نمی‌دهد که تحریم های ایران را لغو کند حال آنکه رویه آنها همراستا با اظهارات اسرائیل است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه هاآرتص در مطلبی نوشت: جمهوری‌خواهان در آمریکا ممکن است با توافق هسته ای احتمالی مخالفت کنند.

هاآرتص ضمن صحیح دانستن هشدارهای چند روز اخیر "یائیر لاپید" وزیر صهیونیست مبنی بر اینکه در روابط آمریکا و اسرائیل بحران وجود دارد ، مدعی شد شاید یکی از این بحران ها احتمال توافق هسته‌ای با ایران باشد زیرا اسرائیل صریحا گفته است که حتی یک سانتریفیوژ نباید در ایران کار کند.

هاآرتص با ذکر این نکته که در چند روز اخیر بر سر دیدار نکردن برخی مقامات آمریکایی با وزیر جنگ اسرائیل، روابط دو به سمت تنش رفته است ، مدعی است اگرچه این اقدام ممکن است خشم جمهوری خواهان و یا لابی ایپک را برانگیزد، اما نقطه اصلی اختلاف دولت و کنگره ایران است، نه اسرائیل.

این روزنامه صهیونیستی، مدعی است در انتخابات کنگره که در آینده نزدیک برگزار می‌شود، جمهوری خواهان رای بیشتری کسب می‌کنند و به همین دلیل احتمال افزایش تنش‌ها، بین دولت دموکرات اوباما و جمهوری خواهان جنگ‌طلب طرفدار اسرائیل بیشتر خواهد شد. زیرا آنان معتقد هستند که هرگونه توافقی که غنی سازی را در داخل خاک ایران به رسمیت بشناسد ، به ضرر امنیت اسرائیل است.

سناتور رابرت منندز که از اصلی ترین مخالفان ایران در آمریکاست ، مدعی شده است کنگره به اوباما اجازه نمی دهد که تحریم های ایران را لغو کند. همچنین جنگ‌طلبان در آمریکا مدعی شدند اجازه نمی دهند ایران به نقطه گریز هسته ای برسد.

هاآرتص مدعی است تلاش های اوباما برای انتخابات کنگره ، ناشی از همین دلیل است که وی می خواهد اکثریت در اختیار همفکران او باشد.



انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار