طلا در نطق میان دستور:

دولت تمامی تخم‌مرغ‌های خود را در سبد مذاکره نچیند / اقتصاد ایران بیشتر از سرمایه نیازمند فناوری و مدیریت منابع است

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: اقتصاد ایران بیشتر از آن که نیازمند سرمایه باشد نیازمند فناوری و مدیریت منابع است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، "حسین طلا" نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس، در جلسه علنی امروز سه‌شنبه 6 آبان در نطق میان دستور خود ضمن تسلیت به مناسبت ایام الله محرم، اظهار داشت: این ماه، ماه حماسه و فداکاری است که قدرت حق، باطل را تا ابد محکوم می‌کند و حرکت  انقلابی به رهبری امام راحل و تداوم آن با زعامت مقام معظم رهبری و خون 230 هزار شهید انقلابی دفاع مقدس و ترور دانشمندان هسته‌ای ادامه یافت و امروز در اوج قدرت است.
 
وی ادامه داد: جریان مقاومت در مقابل حرف زور امروز قدرت‌های بزرگ و چپاول‌گر مزدوران داعشی و تکفیری عراق، سوریه و لبنان را زمین‌گیر کرده و بسیج  مستضعفین جهان اسلام این امید و آرزوی امام راحل را از ایران تا کرانه باختری تشکیل داده و مشت آهنینی خود را در بالاسر رژیم غاصب و کودک کش رژیم صهیونیستی قرار داده است.
 
سخنگوی مجمع نمایندگان تهران تاکید کرد: آنچه که امروز موجب افتخارات خط مقاومت و پایداری است و نه خط سازش به هر قیمتی، جریان مقاومت است که موجب عزت ایران اسلامی در 8 سال دفاع شد و خط سازش جام زهر را به دستان امام راحل داد.
 
وی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران با 5+1، اظهار داشت: مذاکرات هسته‌ای بر سر حقوق ملت مسلمان و انقلابی ایران که این روزها رو به اتمام است و دستیابی آن با هزینه‌های زیادی از جمله خون شهیدان هسته‌ای به دست آمده است.

 طلا افزود: مجددا اعلام می‌کنیم ایران قدرت اسلامی را متقاعد نمود تا بر سر میز مذاکره با قدرت‌های مدعی دروغین صلح جهانی بنشاند که این بر اساس یک راهبرد بود و نه شوق به توافق از سر تهدید و تحریم.
 
این نماینده مجلس با بیان  این که ایران اسلامی معتقد است اگر با مذاکره حقوق حقه خود را به دستاورد حاصل مطلوب است در صورت مواجه با عدم به رسمیت شناختن و لغو تحریم‌ها مجددا برای هزارمین بار فریاد می‌زنیم که دولت‌های مدعی نگرانی از ایران هسته‌ای ندارند و آن چیزی جز ایران هراسی نیست.
 
طلا با تاکید بر این که توافق با هر شکلی با فرهنگ عاشورایی تناقض دارد، اظهار داشت: تصور این که ایران بر سر میز مذاکره موضوعاتی چون قدرت موشکی و نظامی و یا حمایت از گروه‌های آزادی بخش مردم مظلوم جهان را با نام و دارو معامله خواهد کرد باور غلطی است.
 
وی افزود: در یک کلام ایران اسلامی بر اساس فرهنگ حسینی اهل مذاکره ولی اهل معامله نیست از این رو دولت نباید تمامی تخم‌مرغ‌های خود را روی میز مذاکره بچیند و انتظار برای چرخیدن چرخ زندگی و اقتصاد مردم بعد از توافق با گروه 5+1 باشد که بارها با عمل و قولشان نشان داده‌اند که نمی‌توان بر دیوار آنان یادگاری نوشت و مانند ساختن خانه‌ای بر روی آب است.
 
طلا اضافه کرد: راهکار همان است که رهبر فرزانه انقلاب فرمودند که ان چیزی جز اقتصاد مقاومتی نیست و اقتصاد ایران بیشتر از آن که نیازمند سرمایه باشد نیازمند سرمایه‌گذاری و مدیریت منابع است.
 
طلا با بر شمردن  نمونه‌های موفقیت آمیز خودکفایی صنعتی و علمی در کشور، گفت: در حوزه دارو، تجهیزات پزشکی، نظامی، نانو، هسته‌ای ، سلول‌های بنیادی از موارد خودکفاییمان است که در فضای تحریم گاه این ادعا است، این درحالی است که بنادر فعال طول مواصلاتی جاده‌ای و ریلی ، نیروهای کارآمد و کارآفرین، گستردگی نظام آموزشی، سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی، منابع صندوق توسعه ملی شرایط طلایی را برای جهش اقتصادی فراهم کرده  و این مشروط به درگیر شدن مذاکرات هسته‌ای تنها توسط وزارت امور خارجه و نه همه دولت است.
 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حادثه اسیدپاشی در اصفهان، اظهار داشت: این اقدام که این روزها دل مردم و مسئولین نظام را به درد آورده به نظر می‌رسد که زنان و کودکان قربانی انتقام‌گیری شده‌‌اند، این اقدام یادآور برخی سناریوهای خودساخته‌ای چون سناریوی کشته‌سازی سال 78 و کوی دانشگاه و ترور عضو شورای شهر تهران در اولین دوره همچنین قتل مرموز ندا آقاسلطان در سال 88 که توسط یک گروه افراطی اصلاح‌طلب با همراهی رسانه‌های اپوزیسیون خارج و داخل همراه بود، است.
 
طلا خاطرنشان کرد: دولت یازدهم خوب می‌داند چنانچه این گروه اقلیت که بعضا با سابقه اخراج از دستگاه‌های امنیتی کنترل قدرت در دولت را در دست بگیرند، هر روز دولت و نظام را با یک تهدید امنیتی مواجه می‌سازند تا شاید در انتخابات آینده با دوقطبی کردن جامعه برای خود قبا و ردایی در انتخابات بدوزند.
 
وی افزود: ما از وزارت اطلاعات می‌خواهیم همانگونه که با همکاری دیگر دستگاه‌های امنیتی عبدالمالک ریگی را در آسمان شکار کرد مقصران حادثه اسیدپاشی را که نه تنها به چهره چند زن و کودک بلکه به چهره نظام و اسلام و متدینین جراحت وارد کرد دستگیر و به دست عدالت بسپارد و از قوه قضائیه می‌خواهیم ضمن روشن شدن ابعاد پشت پرده احتمالی این واقعه که احساسات عمومی را جریحه‌دار کرده با مقصران آنان برخورد عبرت‌آموز داشته باشد.
 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: حال که موضوع رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی علوم مطرح است کوچکترین وابستگی و تمایل به عوامل قانون‌گریز فتنه سال 88 می‌تواند آرامش دانشگاه را بر هم زند.
 
طلا در پایان با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود در بخش‌های مختلف از مسئولان خواستار رسیدگی به این مشکلات و حل آنها شد.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار