سخنگوی شرکت ملی گاز ایران گفت: حجم تحویل گاز به نیروگاه‌های کشور با وجود افزایش مصرف بخش خانگی در روزهای گذشته به میانگین ١٣٠ میلیون متر مکعب رسید.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شانا، مجید بورجارزاده سخنگوی شرکت ملی گاز ایران اظهار داشت: علاوه بر تحویل روزانه ١٣٠ میلیون متر مکعب گاز به بخش نیروگاهی، روزانه ١٠٠ میلیون متر مکعب گاز نیز به صنایع عمده کشور تحویل می شود و محدودیتی در بخشهای مصرف وجود ندارد.
 
بوجارزاده افزود: حجم مصرف گاز در بخش خانگی در چند روز گذشته به میانگین ٢٥٠ میلیون متر مکعب در روز رسیده است.
 
وی تاکید کرد: مشترکان، علاوه بر مصرف بهینه گاز، نکات ایمنی لازم را نیز برای استفاده از این سوخت پاک رعایت کنند تا فصل سرد سال را بدون حادثه به پایان رسانیم.
 
مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران پیشتر به خبرنگار شانا گفته بود: حجم گاز تحویلی به نیروگاههای کشور تا پایان امسال بر اساس برنامه ریزی انجام شده ١٠ میلیارد متر مکعب نسبت به مدت مشابه پارسال، افزایش می یابد.
 
به گفته ناصر ابراهیمی، در نیمه نخست امسال، ٧,٧ میلیارد متر مکعب گاز بیش از نسبت مدت مشابه پارسال به نیروگاهها تحویل شد و در نیمه دوم امسال، با افزایش تحویل بیش از ٢ میلیارد متر مکعب گاز به بخش نیروگاهی، حجم تحویل گاز به این بخش نسبت به سال گذشته، ١٠ میلیارد متر مکعب افزایش خواهد یافت.
 
به گزارش شانا، مصرف گاز در بخش خانگی استانهای شمالغرب کشور با ورود نخستین موج سرمای پاییزی در روزهای پایانی مهرماه بطور جهشی، افزایش یافت.
 
بر پایه این گزارش، نخستین موج سرمای زودهنگام در روزهای پایانی مهرماه در حالی برخی شهرهای کشور را فرا گرفته است که در سالهای گذشته این سرما از نیمه آبان ماه آغاز می شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار