پلیس فدرال آمریکا مدعی شناسایی یک افشاگر دیگر اسناد و اطلاعات محرمانه آمریکا پس از اسنودن شده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،پلیس فدرال آمریکا مدعی شده یکی از پیمانکاران دولت این کشور را که پس از ادوارد اسنودن در حال افشای اسناد و اطلاعات محرمانه دولتی بوده، شناسایی کرده است.

وی اسناد و اطلاعات محرمانه ای را که به دست آورده در اختیار یک خبرنگار گذاشته تا در فرصت مناسب افشا شوند.

این فرد در استخدام یکی از شرکت‌های طرف قرارداد با دولت فدرال آمریکا بوده است. اما نام وی و شرکتی که او در آن کار می‌کرده افشا نشده است.

اسنادی که وی منتقل کرده مربوط به افراد مورد مراقبت دولت آمریکا به ظن انجام فعالیت‌های تروریستی است. پیش از این و بر اساس افشاگری‌های ادوارد اسنودن مشخص شده بود که کاخ سفید به بهانه‌های مختلف و بدون وجود دلایل و مدارک کافی یا حتی حکم دادگاه به خود حق می‌دهد افراد عادی را هم به بهانه مظنون بودن به انجام اقدامات تروریستی تحت کنترل و تعقیب قرار دهد. همچنین خیلی از منتقدان داخلی سیاست‌های آمریکا هم در این فهرست‌ها گنجانده می‌شوند.

اف بی آی به تازگی منزل فرد مظنون را مورد جستجو قرار داده است. کارآگاهان فدرال در ایالت ویرجینیای شمالی می گویند در حال تحقیقات جنایی بر روی پرونده این افشاگر دستگیر شده هستند.

وزارت دادگستری آمریکا هم ضمن تأیید این موضوع می‌گوید در حال بررسی موضوع بوده و اقدامات مناسب را در این زمینه انجام خواهد داد. اولین بار در فیلم مستندی که یک ماه قبل در مورد اسنودن به نمایش درآمد مشخص گردید که پس از ادوارد اسنودن فرد دیگری هم در حال افشای اسناد جاسوسی‌های دولت آمریکاست. یکی از اسناد منتشر شده توسط این فرد نشان می‌دهد هم اکنون 1.2 میلیون آمریکایی به ظن انجام فعالیت‌های تروریستی در فهرست کنترل و مراقبت دولت آمریکا هستند.

همچنین اسنادی که توسط گلن گرینوالد روزنامه نگار آمریکایی و همکار و دوست اسنودن در سایت اینترسپت در ماه‌های اخیر منتشر شده نشان می‌دهد که فردی در رده‌های بالای امنیتی و اطلاعاتی دولت آمریکا در حال افشای اسناد مختلف تخلفات کاخ سفید است.

برچسب ها: شناسایی ، افشاگر ، اسنودن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار