یک کارشناس سیاست خارجی با بیان این که آمریکا بودجه اصلی مجموعه شورای حقوق بشر را تأمین می‌کند، گفت: این شورا تحت نفوذ اعضای دائمی شورای امنیت که دارای حق وتو هستند، بوده و در مواردی گزارشاتی را تهیه می‌کند که بنا به دستور است.

حسین کنعانی مقدم در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با بیان این که آمریکا بودجه اصلی مجموعه شورای حقوق بشر را تأمین می کند، اظهار داشت: این شورا تحت نفوذ اعضای دائمی شورای امنیت که دارای حق وتو هستند، بوده و در مواردی گزارشاتی را تهیه می‌کند که بنا به دستور است.

این کارشناس سیاست  خارجی ساز و کار شورای حقوق بشر را ساز و کاری وابسته به قدرت‌های بزرگ خواند و اظهار داشت: چون ما کمتر شاهد این هستیم که این شورا گزارشی در خصوص نقض حقوق بشر مردم فلسطین در سرزمین‌های اشغالی ارائه دهد.

وی با بیان این که شورای حقوق بشر برای ایران گزارشگر دائم تهیه کرده و برای کشورهایی نظیر آمریکا، عربستان،‌بحرین و سرزمین‌های اشغالی فلسطین گزارشگری تعیین نکرده اظهار تاسف و تأکید کرد: آن‌ها از ابزار حقوق بشر به صورت یک طرفه علیه جمهوری اسلامی استفاده می‌کنند.

این کارشناس سیاست خارجی با  اشاره به این که گزارشات احمد شهید مستندات قانونی ندارد، گفت:  او اطلاعات خود را صرف‌نظر از ngo‌های ایران، فقط از گروه‌های ضد انقلاب و معاند با جمهوری اسلامی تهیه کرده که فاقد هر گونه ارزش قانونی است.

کنعانی‌مقدم افزود: احمد شهید از کسانی که به جرم مواد مخدر اعدام می‌شوند مستنداتی را تهیه کرده و عملاً در دفاع از آن‌ها برآمده  است.

این کارشناس سیاست خارجه با اشاره به گروه‌های مردم‌نهاد که باید در سازمان ملل مقام مشورتی داشته باشند، گفت: از ابتدای انقلاب اسلامی، سازمان ملل به این گروه‌ها که در داخل کشور هستند مقام مشورتی نداده و همه گزارشاتی که توسط گزارشگران تهیه می‌شود گزارشاتی یک طرفه و در مسیر سناریوهای از قبل نوشته شده هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: منبع گزارشات احمد شهید استنادات گروه‌های معارض با نظام است و هیچ‌ گونه  ارزش قانونی ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار