مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گفت: 2میلیارد تومان اعتبار برای پایگاه پشتیبانی عملیات هلال احمر استان ابلاغ شده که پس از تخصیص بخشی از این اعتبار برای ساخت پد آشیانه بالگرد هزینه می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، به نقل از روابط عمومی هلال احمر استان، حسن شکوری نسب اظهارکرد: با تخصیص این اعتبار پد بالگرد ظرف زمانبندی مشخص حدود دو تا سه ماه آینده ساخته می‌شود و چنانچه این آشیانه تکمیل شود دیگر دلیلی برای اختصاص نیافتن بالگرد به استان وجود ندارد.

وی تصریح کرد: ساخت آشیانه بالگرد از سال گذشته آغاز شده و انتظار می رود قبل از دهه فجر تکمیل شود.

شکوری نسب تصریح کرد: با آماده شدن پد آشیانه بخش اعظمی از این طرح اجرا شده و شرایط برای حضور بالگرد هلال احمر مهیا است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان با اشاره به اینکه خراسان شمالی جزو 6 استان حادثه خیز کشور محسوب می‌شود گفت: به همین منظور عملیات‌های امداد و نجات در این استان اهمیت زیادی دارد.

وی در باره ماموریت‌های این بالگرد خاطرنشان کرد: وظیفه اصلی این بالگرد امداد رسانی به مصدومان حوادث جاده‌ای و بلایای طبیعی است.

شکوری نسب تصریح کرد: به همین منظور در روزهای شلوغ و پرترافیک همچون ایام نوروز برای امداد رسانی سریع به مصدومان و حادثه دیدگان در جاده‌های حادثه خیز استان همچون محور بجنورد- جنگل گلستان این بالگرد مستقر می‌شود.

وی افزود: با استقرار این بالگرد و آمادگی نیروهای امدادی هلال احمر پیش بینی می‌شود زمان انتقال مصدومان به بیمارستان و مراکز درمانی کاهش یابد و این امر سبب نجات مسافران و هم استانی ها در زمان وقوع حوادث شود


انتهاي پيام/ش.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.