نماینده سوریه در سازمان ملل استفاده دولت از سلاح شیمیایی را در طول بحران این کشور تکذیب کرد و خواستار توجه به فعالیت سازمان های اطلاعاتی بین المللی و خطر فعالیت های آنها برای صلح و امنیت بین المللی شد.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، نماینده سوریه در سازمان ملل استفاده دولت کشورش از سلاح شیمیایی یا گاز کلر را در طول بحران این کشور تکذیب کرد.

 "بشار الجعفری" در سخنانی در کمیته بین المللی خلع سلاح کشتار جمعی ضمن اعلام این مطلب ، درباره سیاسی کردن موضوع هشدار داد و خواستار توجه به فعالیت سازمان های اطلاعاتی بین المللی و خطر فعالیت های آنها برای صلح و امنیت بین المللی شد. 

الجعفری گفت: سوریه به تعهدات خود (در زمینه منع گسترش سلاح های شیمیایی) پایبند بوده و با وجود شرایط بسیار سخت، تعهدات خود را انجام داده است. سوریه همچنین به اجرای همه بندهای توافقنامه منع گسترش سلاح های شیمیایی در چارچوب سازمان منع گسترش سلاح های شیمیایی پایبند است تا نظام منع گسترش سلاح های کشتار جمعی بخصوص در منطقه خاورمیانه تقویت شود. این مسئله بدون وادار کردن اسرائیل به عضویت در توافقنامه های منع گسترش سلاح های کشتار جمعی که در هیچ یک از آنها عضویت ندارد، امکان پذیر نیست.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار