نخست وزیر لبنان در نشست خبری مشترک با صدر اعظم لبنان بر ضرورت تلاش جامعه جهانی برای پایان دادن به بحران در خاورمیانه تاکید کرد.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از دیلی استار، نخست وزیر لبنان بر ضرورت تلاش جامعه جهانی برای پایان دادن به بحران در خاورمیانه تاکید کرد. 

" تمام سلام " در نشست خبری مشترک با "آنگلا مرکل" صدراعظم آلمان گفت: درحالی امروز لبنان را ترک کردم که ارتش لبنان برای تقویت امنیت و ثبات در کشور من با تروریسم مبارزه می کند. شماری در این مبارزه شهید و قربانی شده اند و همه لبنانیها با آنها ابراز همبستگی می کنند و در موضعی متحد قرار دارند که این مقابله را تقویت می کند. 

وی افزود: به برلین و کشور دوست آلمان آمده ایم که امروز میزبان کنفرانسی درباره اوضاع آوارگان سوری در لبنان و منطقه است و ما نیز این مسئله را از بزرگترین ، مهمترین و خطرناکترین مسائلی می دانیم که لبنان امروز با آن مواجه است. بنابراین ما امیدوار و قدردان آلمان و خانم آنگلا مرکل صدراعظم آلمان هستیم به خاطر میزبانی و توجه به آنچه که در جهت منافع لبنان و لبنانیها در مقابله با این مسئله است. 

سلام تاکید کرد: در نشست دوجانبه با خانم مرکل درباره مسائل مختلف گفتگو خواهم کرد و این دیدار فرصت مناسبی برای تقویت روابط لبنان و آلمان خواهد بود. آلمان امروز از جایگاهی جهانی در رهبری مسائل مختلف در جهت امنیت و ثبات بیشتر برخوردار است و تلاش می کند از فرصتهای به وجود آمده در حمایت از ملتها ، انسانیت و ثبات در جهان استفاده کند. منطقه خاورمیانه در وضع بحرانی و بسیار حساسی قرار دارد و نیازمند حمایت قاطع و اقدام جدی جامعه جهانی باید برای پایان دادن به این بحران است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار