حمید قاسم‌زادگان گفت: هنر به ویژه سینما با بی‌توجهی و تولید نکردن آثار مناسب وضع اسفباری دارد.

حمید قاسم زادگان کارگردان و بازیگر و مدرس تئاتر در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران در خصوص مقوله بازیگری در سینمای ایران گفت: بیشتر بازیگران سینما غیرآکادمیک هستند واز نبود تکنیک رنج برده و بیشتر روی احساس سرمایه‌گذاری می‌کنند به همین جهت مخاطب بازی‌های حسی را بیشتر انتخاب کرده است.

وی تصریح کرد: به عنوان مثال حامد بهداد تیک عصبی خود را که بعد حسی دارد به سینما اضافه کرد و با آن خود را تثبیت کرده است.

وی گفت: بازیگران زن به خاطر ممیزی‌ها، فرهنگ موجود در جامعه زیاد به چالش کشیده نشده و نتوانسته‌اند خودشان را محک بزنند و در مقابل اغلب بازی بازیگران مرد بخاطر نداشتن تکنیک به حالت ادا درآمده که باور پذیر نیست.

وی عنوان کرد: مشکل دیگر بازیگرانی که در حال کار کردن هستند این است که برخی از آنها هر 2 تا 3 ماه یکبار و برخی دیگر 9 فیلم در طول یکسال داشته اند، بهترین روش بازی، بازی کردن به عنوان یک شخصیت متفاوت است که برای مخاطب باورپذیر باشد و در صورت پرداخت به شخصیت باید ماهیت و درونیات بازیگر تغیر کند.

قاسم زادگان با نام بردن از همایون ارشادی و معتمد آریا به عنوان بازیگران مورد علاقه خود افزود: نبود فیلم نامه‌نویس خوب، تولید فراوان ، کمبود بودجه، نبود آکادمی های معتبر مشکل اساسی است و باعث شده اغلب بازیگران از پایه ضعیف باشند و به هرگونه بازی تن دهند که این اتفاق باعث ضربه خوردن به بدنه سینما می‌شود .

وی در پایان گفت: سینمای کمدی فاجعه‌ بارتر است و نبود تولید فیلمهایی مثل بی‌پولی و اجاره‌نشین‌ها و جدی نگرفتن هنر و بخصوص سینما بسیار اسفبار است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار