سنندج؛

برگزاری جلسه مبارزه با فساد اداری در سنندج با حضور استاندار

استاندار کردستان گفت: بروکراسی گسترده اداری در استان که از قوانین دست و پاگیر سرچشمه می‌گیرد در کار مردم اختلال ایجاد کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران از سنندج، عبدالمحمد زاهدیبا بیان این مطلب گفت: پیچ و خم‌های بسیاری اداری زمینه را برای بروز فساد فراهم کرده است.وی افزود: وقتی زیرساخت‌های ما فراهم نیست و سیستم به گونه‌ای است که جریان را به سمت گسترش منکرات می‌برد نمی‌توان با تذکر و برخورد تنبیهی مشکلات را حل کرد و جلوی منکرات را گرفت.
استاندار کردستان گفت:طولانی‌شدن مسیر کارها در ادارات زمینه را برای پیشنهاد رشوه برای متقاضی فراهم می‌کند و تنها کارمندان و مدیران در این خصوص مقصر نیستند، چرا که بسیاری از قوانین و مقررات اداری دست و پا گیر زمینه را برای این معضل ایجاد کرده است.
وی خاطر نشان کرد: قوانین و مقررات باید تغییر کند و سازماندهی ادارات نیز به گونه‌ای باشد که مردم کمترین ارتباط مستقیم را با دستگاه‌ اجرایی داشته باشند و روان‌سازی در کار مردم فراهم شود.
زاهدی افزود: باید در سیستم اداری روش‌هایی را برای اجرای امر به معروف و نهی از منکر و شاخصه‌های سلامت اداری به کار ببریم که تأثیرگذار باشد و تسهیل‌کننده امور مردم باشد.

انتهای پیام/ش/ن
برچسب ها: فساد ، اداری ، استاندار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.