خبرنگار 20:30 در ذره‌بین این هفته سوژه‌هایی همچون پخش فیلم ضد ایرانی 300 در هواپیماهای خارجی و جریمه 250 میلیون تومانی برای گرانفروشی تاکسی بی‌سیم مطرح کرد.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، خبرنگار 20:30 در سوژه اول خود بحران آب را زیر ذره‌بین برد و از شیرهای آب غیر استاندارد گفت: بر اساس سازمان استاندارد مصرف آب شیرهای غیر استاندارد دو برابر بیشتر از مصرف شیرهای استاندارد است.

طیبی کارشناس شیرآلات در این خصوص گفت: همیشه بیش از 100 میلیون شیر آب در حال استفاده است  حال تصور کنید تفاوت 9 لیترآبی که شیرهای استاندارد مصرف می‌کنند و 15 لیتری که شیرهای غیر استاندارد مصرف می‌کنند چقدر است، مشخص است حجم بسیاری از آب هدر می‌رود.

اما با بررسی بیشتر این شیرهای غیر استاندارد متوجه شدیم بسیاری از شیرآلات موجود در بازار موارد بهداشتی را رعایت نکردند. که یکی از این موارد این است که ماکسیمم 2.5 درصد سرب باید در برنج باشد این در حالی است که قطعاتی از چین وارد می‌شود و با جمع‌آوری آنان شیر تولید می‌شود.

این موضوع نشانگر این است که در بازار شیرآلات چقدر جای خالی اقتصاد مقاومتی خود نمایی می‌کند.

•    تخریب طبیعت مشاع دماوند
خبرنگار ذره‌بین درسوژه دوم خود به سراغ آرشیو 20:30 رفت و موضوع تخریب ارتفاعات دماوند را به میان کشید.موضوعی که سه سال پیش مطرح شد و سازمان منابع طبیعی برای حفاظت از مراتع ملی وارد ماجرا شد و ساخت و ساز در این منطقه را متوقف کرد. اما حالا بعد از سه سال که جلوی این تخریب‌ها گرفته شده دوباره شاهد ساخت وساز در این منطقه هستیم.

عبدی نژاد رئیس منابع طبیعی استان تهران دراین خصوص اظهار داشت: ساخت وساز در این ارتفاع مجاز نیست و پیگیری‌های لازم انجام خواهد شد.

* پخش فیلم ضد ایرانی 300

خبرنگار باشگاه خبرنگاران سوژه بعدی خود را در ارتفاع هزار پایی از سطح زمین شکار کرد جایی که بعضی از هواپیماهای خارجی که به مقصد ایران پرواز می‌کنند فیلم ضد ایرانی 300 را برای مسافران خود پخش می‌کنند.

لازم به ذکر است مسئولین مربوطه این موضوع را به طور جدی پیگیری کنند.

*جریمه 250 میلیون تومانی برای گرانفروشی تاکسی بی‌سیم

خبرنگار 20:30 در  سوژه بعدی خود از گله مدیر عامل تاکسی بی‌سیم در خصوص پخش گزارش گرانفروشی تاکسی بی‌سیم در ذره‌بین هفته‌های گذشته سخن گفت.

بعد از این گله مندی از شعبه تجدید نظر تعزیرات خبر رسید که پرونده گرانفروشی این شرکت دوباره به جریان افتاده است و جریمه 250 میلیون تومانی برای آن صادر شده است.

مقدم قاضی تعزیرات حکومتی در خصوص این پرونده گفت: در حق شکات و صندوق دولت،‌ این شرکت محکوم گردیده است.

خبرنگار 20:30 در سوژه آخر خود از سوژه‌های بینندگان ذره بین که در صفحه ذره‌بین سایت باشگاه خبرنگاران ثبت شده است گفت و مشکلات مسکن مهر را به عنوان بیشترین سوژه مطرح شده از سوی بینندگان برشمرد مشکلاتی از قبیل تحویل نگرفتن مسکن مهر در موعد مقرر و یا تحویل نگرفتن مسکن مهر اما بدون امکانات اولیه همچون آب و گاز و برق.

 مشکلاتی که از اکثر نقاط کشور از جمله شهرهای کردستان، زنجان، یزد، همدان و فارس مطرح شده است.

البته وزیر مسکن و شهرسازی گفته است که حواسش به این مشکلات است و برای حل آنها برنامه دارد.

به گفته آخوندی ما به تمام تعزیرات خود در خصوص مسکن مهر پایبند هستیم در بحث زیر بناها مشکلاتی داشتیم در جلسات مکرر با آقای نوبخت تصمیمات بسیار مهمی در این خصوص اتخاذ شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار