یک تروریست خطرناک که توسط ارتش لبنان دستگیر شد به طرح اشغال مناطق شمال این کشور و سپس اعلام بیعت با گروه تروریستی تروریستی داعش اعتراف کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی المنار ، یک تروریست خطرناک و سابقه‌دار دستگیر شده در لبنان به طرح اشغال برخی مناطق شمالی این کشور و سپس اعلام بیعت با گروه تروریستی تروریستی داعش اعتراف کرد.

 ارتش لبنان در بیانیه ای اعلام کرد میقاتی برای اشغال روستاهای بخعون، عاصون، سیر الضنیه و بقاعصفرین که از آنها به اندازه کافی حمایت امنیتی نمی شود تلاش می کرد تا منطقه امن اعلام و پرچم‌های داعش بر فراز این مناطق برفراشته شود و با "ابوبکر بغدادی" ( سرکرده داعش) اعلام بیعت کند. اگر این طرح به اجرا در می آمد باعث می شد این مناطق به پایگاه امنی برای جنگجویان و نظامیانی که از ارتش جدا می شوند تبدیل شود.

"مونا طحینی" گزارشگر المنار در گزارشی در این خصوص گفت میقاتی در ادامه اعترافاتش  افزوده است قرار بود همزمان در شهر طرابلس و اطراف آن کارهای ضد امنیتی صورت گیرد تا اجرای طرح اشغالی برخی مناطق در شمال لبنان آسان شود و بدین ترتیب قرار بود مرحله اول طرح بزرگ "متصل کردن قلمون سوریه به ساحل لبنان به اجرا در آید."

میقاتی اعتراف کرد دو تروریست دیگر یعنی"شادی المولوی" و "اسامه منصور" برای اجرای این طرح تلاش می کردند و قرار بود حدود یک ماه دیگر این طرح به اجرا گذاشته شود.

این تروریست کهنه کار و سابقه دار گفت با شیخ "کمال بستانی" ، شیخ "خالد حبلص "و شیخ "طارق خیاط" و دو فرد زندانی در زندان رومیه در بیروت یعنی فایز  عثمان و غسان صلیبی ارتباط داشته است.

میقاتی به آشنائیت گسترده خودش با نحوه ساخت مواد منفجره اعتراف کرد و گفت قرار بود بمبهایی برای اجرای طرحهایش بسازد و یکی از بمبهای ساخت خودش را در منطقه زغرته آزمایش کرده است.

منابع امنیتی به المنار گفتند بازجویی ارتش لبنان از میقاتی به موارد زیر متمرکز است: نظامیانی که میقاتی آنان را به جدایی از ارتش تحریک کرده است چه کسانی هستند؟
بین میقاتی و خالد الضاهر نماینده مجلس لبنان از فراکسیون المستقبل (به ریاست سعد حریری) چه ارتباطی وجود دارد؟ آیا ضاهر از طرحهای میقاتی اطلاع داشته است؟

منابع امنیتی گفتند سازمانهای امنیتی از برخی مظنونان به ارتباط با میقاتی اطلاعاتی دارد و تحقیقات برای دستگیری آنان ادامه دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار