به گزارش
خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، از روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، مهرداد قریب مدیرکل درآمد حق بیمه سازمان تأمین اجتماعی، اظهار داشت: کارفرمایان باید صورت دستمزد و حقوق کارکنان را با آخرین تغییرات در دستمزد و تعداد نیروها تنظیم و حق بیمه کارکنان خود را تا آخرین روز ماه بعد پرداخت کنند.
وی ادامه داد: هر فرد پس از آغاز بیمهپردازی میتواند از سازمان تأمین اجتماعی حقوق خود را در چارچوب اختیارات قانونی سازمان مطالبه کند.
مدیرکل درآمد حق بیمه سازمان تأمین اجتماعی گفت: بیمهشدگان حق دارند به قوانین و مقررات که حقوق و تکالیف آنها را بیان میکند، دسترسی داشته باشند و در این راستا سازمان تأمین اجتماعی از طرق مختلف نسبت به اطلاعرسانی قوانین جدید و رفع ابهام اقدام میکند.
وی با بیان اینکه تعهدات سازمان تأمین اجتماعی در برابر هر بیمه شده مشروط به تداوم اشتغال وی در کارگاه مشمول قانون است، تصریح کرد: اگر برای بیمه شدهای که تحت پوشش قرار گرفته برای مدتی از سوی کارفرما لیست و حق بیمه پرداخت نشود، سازمان تأمین اجتماعی با انجام بازرسی از کارگاه و در صورت اشتغال بکار اینگونه افراد، تعهدات خود را به بیمه شده ارائه میکند.
قریب خاطرنشان کرد: در شرایط فوق سازمان تأمین اجتماعی بر اساس گزارشات بازرسی، حق بیمه یاد شده را از کارفرما مطالبه میکند.
انتهای پیام/