وزیر دفاع کره‌جنوبی روز دوشنبه گفت به نظر می‌رسد فناوری کره شمالی در زمینه کوچک سازی تسلیحات هسته‌ای وارد سطحی مهم و قابل توجه رسیده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین هوا، وزیر دفاع کره‌جنوبی روز دوشنبه گفت به نظر می رسد فناوری کره شمالی در زمینه کوچک سازی تسلیحات هسته‌ای وارد سطحی مهم و قابل توجه رسیده است.

"هان مین کو" در نشستی با اعضای پارلمان کره جنوبی افزود: برآورد می‌شود فناوری کره شمالی برای کوچک سازی تسلیحات هسته‌ای به سطحی قابل توجه رسیده و ضروری است ارتش آمادگی خود را براساس این ارزیابی حفظ کند.

وی تصریح کرد کره شمالی سه آزمایش هسته‌ای انجام داده و زمان زیادی از نخستین آزمایش هسته‌ای این کشور گذشته است و این مسئله نشان می‌دهد کره شمالی در حال نزدیک تر شدن به توانایی سوار کردن کلاهک‌های هسته‌ای بر روی موشک‌های بالستک خود است.

کوچک سازی کلاهک هسته‌ای مرحله اصلی در روند ساخت موشک‌های هسته‌ای برای کره شمالی به شمار می‌رود. پیونگ یانگ اکتبر سال 2006 ، مه سال 2009 و فوریه سال 2013 سه آزمایش هسته‌ای انجام داده و تعدادی موشک دور برد نیز آزمایش کرده است.

هان در پاسخ به این پرسش که آیا کره شمالی قادر به ساخت بمب‌های اتمی برپایه اورانیوم است یا خیر گفت " بله " اما به جزئیات در این زمینه اشاره نکرد.

دستگاه اطلاعاتی و ارتش کره جنوبی معتقدند کره شمالی از اواخر سال 2010 قادر بوده است سالانه 40 کیلوگرم اورانیوم غنی شده با غنای بالا تولید کند.

فرمانده نیروهای آمریکایی در کره جنوبی نیز روز جمعه گفت به عقیده وی کره شمالی از توانایی ساخت یک کلاهک هسته‌ای که بتوان آن را بر روی یک موشک بالستیک سوار کرد ، برخوردار است اما پیونگ یانگ هنوز هیچ آزمایشی در این زمینه انجام نداده است و مدرکی نیز وجود ندارد که نشان دهنده حرکت کره شمالی در این جهت باشد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار