یک منبع محلی در استان صلاح الدین گزارش داد که افراد مسلح گروه تروریستی داعش دو مرقد دینی در سامرا و ضلوعیه، واقع در جنوب تکریت را منفجر کردند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران یک منبع محلی در استان صلاح الدین گزارش داد که افراد مسلح گروه تروریستی داعش دو مرقد دینی در سامرا و ضلوعیه، واقع در جنوب تکریت را منفجر کردند.

این منبع در گفتگو با سومریه نیوز گفت: تروریست‌های داعش امروز، بمب‌هایی را که در مرقد شیخ محمد جاکری در منطقه  "الجلام" واقع در شرق سامرا کار گذاشته بود را منفجر کردند که موجب ویرانی کامل این مرقد شد.

این منبع که خواست نامش فاش نشود توضیح داد: شیخ جاکری، از علمای بزرگ صوفی در شهر جاکر، واقع در مرزهای شمالی عراق با ایران و از مریدان شیخ عبدالقادر کیلانی بوده است.

در همین رستا، این منبع افزود : مسلحان این گروه تروریستی، همچنین، مرقد شیخ حسن الشیخ مهدی در شمال ضلوعیه را منفجر کردند که منجر به ویرانی کامل این مرقد شد.
این منبع اشاره کرده است، شیخ مهدی بزرگی از بزرگان عراق بوده و در داخل و خارج عراق، به کرامت و بزرگی شهره بوده است.

شایان ذکر است که این گروه تروریستی، امروز، تعدادی بمب را در محوطه  مرقد شیخ مهدی الجنابی در سامرا کار گذاشته بودند و این مرقد را نیز منفجر کردند. 

گفتنی است، گروه تروریستی داعش، از زمان سیطره بر تعدادی از شهرای عراق و سوریه، به تخریب و ویران سازی مرقدها و مساجد تاریخی که قدمت آن ها به صدها سال می رسد، اقدام کرده‌اند.




انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار