نماینده استان یزد در شورای عالی استان‌ها گفت:‌ طرح مجلس در انتخاب شهردار توسط هیأت حل اختلاف تعضیف شوراها و لایحه دولت مبنی بر انتخاب شهردار به وسیله مردم تشریفاتی کردن شوراها است.

 رضا ربانی، نماینده استان یزد در شورای عالی استان‌ها در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اعلام این خبر، افزود: طرح انتخاب شهردار توسط هیأت حل اختلاف باعث نادیده گرفتن شوراها و تعضیف جایگاه شوراها می‌شود.
 
وی با اشاره به این که این طرح به صورت غیرکارشناسی است،‌ بیان داشت: انتخاب شهردار توسط هیأت حل اختلاف باعث می‌شود که خلل بزرگی در وظایف شوراها ایجاد شود.
 
ربانی تصریح کرد: در قانون اساسی آمده که شوراها یکی از ارکان اساسی تصمیم‌گیرنده کشور هستند و با اجرای این طرح قانون اساسی زیر پا گذاشته می‌شود.
 
وی در خصوص طرح انتخاب شهردار توسط مردم اظهار داشت: انتخابات شهردار توسط مردم غیرکارشناسی است و ممکن است مردم فرد محبوب و سیاسی را به عنوان شهردار انتخاب کنند که آفت بزرگی برای شوراها است.
 
نماینده استان یزد در شورای عالی استان‌ها اذعان داشت:‌ انتخاب شهردار توسط مردم مناسب نیست، چرا که طبق این طرح مردم شهردار را انتخاب می‌کنند و استیضاح شهردار توسط شوراها باعث تقابل شوراها با مردم می‌شود.
 
ربانی خاطرنشان کرد:‌ بعد از چندین سال انتخاب شهردار توسط شوراها شهرداری‌ها روند توسعه و آبادانی شهر‌ در پیش گرفته و در دستور کار قرار داده‌اند.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار