مهارت‌های حرکتی دانش‌آموزان ارتباط مستقیمی با یادگیری آنان دارد که توجه به این ارتباط زمینه‌ساز آموزش مهارت‌ها و ارتقاء علمی دانش‌آموزان است.

مهران سلیمانی، دکترای تخصصی روانشناسی کودکان استثنایی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: دانش‌آموزی که در انجام مهارت‌های حرکتی خود دچار مشکل باشد در ارائه آنچه آموخته است نیز دچار مشکل می‌شود.

وی گفت: با توجه به اهمیت موضوع پژوهشی با هدف مقایسه مهارت‌های حرکتی در دانش‌آموزان نارساخوان و عادی انجام گرفت.

سلیمانی در خصوص پژوهش انجام شده گفت: با بررسی 50 نفر از دانش‌آموزان نارساخوان که بصورت غیرتصادفی انتخاب شدند و سنجش متغیر پژوهش به نتایج مهمی دست پیدا کردیم.

وی اذعان داشت: در بین مهارت‌های حرکتی (تعادل حرکتی، پرتاب کردن و گرفتن، هماهنگی دست و پا، سرعت و حرکات دست، هماهنگی چشم و دست) تفاوت معناداری در میان میانگین‌های دو گروه مشاهده شد که این نتیجه بیانگر این است که مهارت‌های حرکتی دانش‌آموزان ارتباط مستقیم با یادیگری آنان دارد و با آموزش مهارت‌های حرکتی باید به فکر تقویت آموزش این دانش‌آموزان بود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار