رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: بر اساس آخرین اندازه گیری‌ها توسط سازمان محیط زیست میزان بنزن موجود در هوای تهران به شدت کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و معاون رئیس جمهور در حاشیه مراسم گرامیداشت ثبت جهانی میراث مستند ایران با اشاره به پیشنهاد خویش مبنی بر ثبت جهانی "آثار ایرانی" گفت: امروز درخواست کردم کتاب قانون ابن سینا که علاوه بر مسائل پزشکی به مسائل زیست محیطی پرداخته است و همین طور تابلوی روز پنجم استاد فرشچیان که نماینده هنر زیبایی مینیاتور و حافظ مسائل زیست محیطی است ثبت جهانی  و منطقه‌ای شود.

اندازه گیری مستمر بنزین در جایگاه‌های عرضه رئیس سازمان محیط زیست با اشاره به این  که بنزین عرضه شده در جایگاه‌ها همواره توسط سازمان محیط زیست مورد ارزیابی قرار می‌گیرد افزود:‌ملاک سنجش سازمان محیط زیست نه بنزین‌های تولیدی و نه بنزین‌های صادراتی است، سازمان تنها به پایش بنزین‌هایی که در جایگاه‌های سوخت عرضه می‌شود، می‌پردازد.

ابتکار با اشاره به آخرین اندازه گیری انجام شده توسط سازمان محیط زیست اظهار داشت: بنزین فعلی ارائه شده با استانداردهای یورو 4مطابقت می‌کنند، البته این پیگیری‌ها باید به طور مستمر انجام شود.

وی تصریح کرد:‌بر  اساس آخرین اندازه گیری‌ها توسط سازمان محیط زیست میزان بنزن موجود در هوای تهران به شدت کاهش یافته است و به سطح استاندارد نزدیک می‌شود، این موضوع یک گام موثر جهت کاهش آلودگی هوا است.

*بازنگری سیاست شکار

معاون رئیس جمهور با تأکید بر این که پروانه‌های شکار یک زمان مشخص دارد بیان داشت: پرداخته‌های شکار با یک مدت زمان مشخص صادر می‌شود و پروانه‌هایی که در گذشته صادر شده است در حال حاضر اعتبار ندارد.

وی با تاکید بر این که سیاست‌های شکار توسط سازمان محیط زیست در حال بازنگری است تصریح کرد: به دلیل تهدیدات فراوانی که در انتظار گونه‌های مختلف جانوری است سازمان محیط زیست تصمیم گرفت تا سیاست‌های صید شکار را به صورت کامل و دقیق مورد  ارزیابی قرار دهد.

ابتکار افزود: با نهایی شدن این برنامه‌ها تمام گونه‌ها همانند یوز پلنگ آسیایی مورد حمایت قرار می‌گیرد.

*پیگیری شاخص‌های میکروبی در دریای خزر

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به آلودگی میکروبی در دریای خزر بیان داشت:‌آلودگی‌ها می‌تواند منشا خاکی و یا دریایی داشته باشد   و در هر صورت بر اساس قوانین و مقررات باید به طور مستمر مورد پایش قرار گیرد و به مراجع ذیربط اعلام شود.

وی با تأکید بر کوتاهی آب و فاضلاب استان‌های گیلان و مازندران گفت:‌طرح جمع آوری و تصفیه فاضلاب‌ها در استان‌های گیلان و  مازندران باید با سرعت بیشتری انجام شود، سازمان محیط  زیست به طور مستمر پیگیر این موضوع است.

*افزایش سطح آب دریاچه در پی بارندگی‌های اخیر

رئیس سازمان محیط زیست با اشاره به بارندگی‌های اخیر در آذربایجان غربی اظهار داشت: بارندگی‌ها نسبت به متوسط چند ساله گذشته بیشتر بوده است و همین امر موجب شده سطح آب دریاچه ارومیه افزایش پیدا کند.

وی در ادامه افزود:‌البته این موضوع به این معنا نیست که شکل دریاچه ارومیه کاملا مرتفع شده است.

ابتکار با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی توسط سازمان محیط زیست برای کشاورزان حوزه دریاچه ارومیه اظهار داشت: سازمان محیط زیست دوره‌های آموزشی را جهت آگاهی کشاورزان و اصلاح الگوی کشت والگوی آبیاری برگزار کرده است.

وی در پایان گفت: در پایان هفته سفری به استان آذربایجان غربی خواهم داشت و در این سفر به گفتگو با کشاورزان می‌پردازم.

انتهای پیام/
برچسب ها: ثبت ، جهانی ، میراث ، ایران ، شکار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار