معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به حضور بیش از 23هزار هیات و کانون های دینی در نمایشگاه عطرسیب گفت: شهرداری تهران به اهداف فرهنگی که تعریف شده برای این نمایشگاه، دست یافت.

 به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،حجت الاسلام میثم امرودی ، درباره نحوه توزیع بن کارت ها در این نمایشگاه گفت: بن کارت ها براساس مصوبه شورای اسلامی شهرتهران در خصوص کمک به هیات های مذهبی، مساجد و تکایا به نمایشگاه عطرسیب اختصاص پیدا کرد به طوری که بخشی از این بودجه در عطر سیب دیده شد.

حجت الاسلام امرودی با تاکید بر اینکه همه برنامه های توزیع بن کارت ها ، معرفی هیات های مذهبی و سیستم خرید به صورت ماشینی و اتوماسیون بوده است، تصریح کرد: برخورداری از امکانات این نمایشگاه تنها با ارایه معرفی نامه مهر شده از سازمان تبلیغات اسلامی، معرفی نامه مساجد، مدارس و دانشگاه ها بوده است. به نحوی که با ارایه این معرفی نامه به همراه نام و شماره کارت ملی نماینده هیات ها بن کارت توزیع می شد، اما نکته حائز اهمیت دراین باره آن است که هیچ گونه جابه جایی پول صورت نگرفت بلکه تنها با ارایه کارت بانک شهر امکان خرید برای هیات ها مهیا شد.

وی ادامه داد: نحوه توزیع به گونه ای بود که در حال حاضر اطلاعات دقیق این که چه فردی با چه شماره شناسایی برای کدام هیات مذهبی از نمایشگاه عطرسیب خرید کرده است، مشخص است.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: یکی از مهمترین اهداف شهرداری در این رابطه ارایه محصولات فرهنگی در نمایشگاه عطرسیب و آشنایی هرچه بیشتر هیات های مذهبی با نمونه های صحیح عزاداری بود. به طوری که با برپایی برنامه های فرهنگی، شهرداری تهران توانست به این هدف متعالی دست پیداکند.

حجت الاسلام امرودی با بیان اینکه روزانه 4 هزار هیات مذهبی در نمایشگاه عطر سیب پذیرش شده اند، اظهار داشت: اگر این آمار را در مقابل حضور روزانه هزار نفر از مردم عادی قرار دهیم، مشخص می شود که کمک های صورت گرفته از سوی شهرداری به هیات های مذهبی برای برگزاری مراسمات مذهبی ایام محرم در مقابل نذورات مردم رقم ناچیزی است و این نمایشگاه تنها قدمی برای حضور شهرداری تهران در برنامه های مردم برای ماه محرم برداشته است .

وی همچنین درباره نحوه توزیع بن کارت ها گفت: یکی از کانون های مورد توجه شهرداری تهران درنمایشگاه عطر سیب مساجد بودند. چرا که مساجد باید محل اصلی برگزاری مراسمات ماه محرم باشند و مردم باید بیشترین حضور را در مساجد داشته باشند.

امرودی خاطرنشان کرد: علاوه بر مساجد هیات های مذهبی و هیات های اقماری در کنار هیات های دانش آموزی از امکانات نمایشگاه عطرسیب برخوردار شدند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران همچنین  درخصوص تعیین نماینده شهرداری برای هیات های مذهبی تصریح کرد: از طرف شورای شهر در سال های گذشته نماینده ای وجود داشت اما امسال مبلغ مشخصی بن کارت بین تمامی نمایندگان شورای شهر توزیع شد. این درحالی است که براساس سیستم اتوماسیون و ثبت نمایشگاه عطرسیب مشخص است که کدام هیات از طرف شورای شهر امکان دریافت بن کارت نمایشگاه عطرسیب را داشتند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار