هوشیار خبر داد

ورود 100 نفر از کارگزاران گردشگری 14کشور اروپایی به برج میلاد / افزایش 2700 پارکینگ تا دو سال آینده به مجموعه یادمان ملی

مدیر عامل برج میلاد گفت:امروز صبح 100 نفر از کارگزاران گردشگری 14 کشور اروپایی جهت بازدید از برنامه‌های برج میلاد به این مکان وارد شدند.


 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، فرزاد هوشیار مدیر عامل برج میلاد در نشست خبری پیش از ظهر امروز خود در خصوص تشکیل برنامه‌های محرم و صفر برج میلاد تحت عنوان خیمه‌ها و نجواها با اشاره به آغاز هشتمین سال از بهره برداری از مجموعه فرهنگی برج میلاد به تشریح رویکرد فرهنگی یادمان ملی به ویژه در سه سال اخیر پرداخت و افزود: مهمترین بخش این رویکرد فراهم نمودن فرصت بازدید از این مکان و ارائه خدمات به تمامی اقشار جامعه با شرایط اقتصادی متفاوتی بوده است.
 
وی در ادامه به اجرای برنامه‌های ویژه همچون سنوات گذشته در ماه محرم و صفر اشاره نمود و اظهار داشت: پس از اجرای بر نامه‌هایی در نوروز،رمضان،عید قربان،عید غدیر و دهه کرامت این برنامه‌ها به عنوان ششمین فعالیت شاخص برج میلاد در سال 93 اجرا خواهد شد.
 
مدیر عامل برج میلاد در ادامه بازدید بیش از 30 هزار مخاطب در رمضان و 7میلیون گردشگر در 7ماه اخیر را بیانگر استقبال بی‌نظیر مردم از برنامه‌ها و فعالیت‌های این مجموعه عنوان کرد و گفت: ویژه برنامه‌های محرم و صفر نیز با یک رویکرد نخبگانی و با حضور نخبگان در حوزه‌های فرهنگی و هنری و در جهت به تصویر کشیدن واقعه عاشورا اجرا خواهد شد.
 
هوشیار از اجرای برنامه‌ سیاه پوشان و رونمایی از پرچم حرم حضرت ابوالفضل به عنوان نخستین برنامه‌ اجرایی برج میلاد ویژه ماه محرم در دو روز گذشته یاد کرد و اظهار داشت: در طول 60 روز محرم و صفر بیش از 120 عنوان بر نامه طراحی شده وبا حضور نخبگان هر حوزه  اجرا خواهد شد.

* اکران بیش از 25 روز نمایش آئینی در مرکز همایش‌های برج میلاد
 
وی از برگزاری 5 نمایش عاشورایی توسط نخبگان این حوزه به عنوان اهم برنامه‌های یادمان ملی در حوزه نمایش و تئاتر یاد کرد و افزود: نمایش شوق حضور ویژه دانش آموزان‌ از 15 تا 18 محرم خواهران به بحث خیزران با محوریت خواب سه زن از حماسه عاشورا به مدت 5 شب از بیست و چهارم و تا 28 آبان ماه، معمای پریشان از 29 محرم تا 5 صفر، برفرست تندرو و نمایش خورشید کاروان و بیستمین سال نمایش خورشید کاروان با محوریت به تصویر کشیدن واقعه پس از عاشورا  از هفدهم تا 21 صفر از اهم اکران نمایش‌های آئینی به مدت 25 روز در مرکز همایش‌های برج میلاد است.   
 
مدیرعامل برج میلاد از کنسرت موسیقی وداع با اجرای سید حسام الدین سراج کنسرت عاشورایی شب دهم با صدای علیرضا قربانی،کنسرت عاشورایی از موسیقی ملل اسلامی و نیز موسیقی کتیبه عشق به عنوان اهم برنامه‌های برج میلاد در حوزه موسیقی از دهه سوم محرم تا 24 صفر نام برد و تصریح کرد: بر پایی 10 خیمه در جهت به تصویر کشیدن حوادث واقعه عاشورا از دیگر برنامه‌هایی است که در محوطه باز برج میلاد برای عموم مردم طراحی شده است.
 
وی یادآور شد: نمایشگاه تجسمی با عنوان اکران 50 اثر تابلوهای عاشورایی از هنرمندان نقاش کشور و نیز رونمایی از پرده‌های قهوه خانه عاشورایی با هدف اکران 15تابلو عاشورایی قهوه خانه ای به عنوان یک گنجینه بی‌نظیر از دیگر برنامه‌های اجرایی در حوزه هنرهای تجسمی است.

*تشکیل دبیرخانه دائمی سوگواره عاشورایی در 7 حوزه هنری
 
وی به اجرای جشنواره رسانه‌های دیجیتال عاشورایی  و نیز پخش و نقد 7 فیلم با محوریت عاشورا و با حضور سازندگان آن به عنوان یکی دیگر از ویژه برنامه‌های این ایام نام برد و تاکید کرد: دبیرخانه‌ دائمی سوگواره عاشورایی در 7 حوزه هنری در این ایام در برج میلاد تشکیل خواهد شد.

*اعلام آمادگی بیش از 7کشور جهت حضور در ویژه برنامه‌های بخش بین‌الملل برج میلاد
 
مدیر عامل برج میلاد در ادامه با بیان اینکه تمامی برنامه‌های محرم و صفر از دهه دوم محرم آغاز خواهد شد گفت: در بخش بین‌الملل نیز بیش از 7 کشور نظیر لبنان، افغانستان، پاکستان، قطر و عمان جهت حضور در این برنامه‌ها اعلام آمادگی نمودند.
 
هوشیار تصریح کرد:هر چند طراحی 7 قله مناسبتی و 7قله محتوایی دربهای برج میلاد را برای تولید 7 آثار به روی تمام دوستداران اهل هنر باز نموده است اما عضویت بیش از 100 هزار نفر در باشگاه هواداران برج میلاد نیز به خوبی بیانگر استقبال بی بدیل مردم از این مکان و برنامه های آن است.
 
وی با تاکید بر اینکه نگاه مدیریت شهری عدم تمرکز گرایی در برنامه‌های فرهنگی توده محور است اظهار داشت: اما در تولید آثار هنری و اجرایی ویژه برنامه‌های محرم در برج میلاد سعی بر آن بوده که تمامی این آثار بدون هزینه حاکمیتی و از محل درآمدهای خود آثار اجرایی مدیریت شود چرا که اعتبار حاکمیتی تنها سبب ایجاد وابستگی در تولید آثار  و قطع آنها پس از عدم ارائه اعتبار خواهد بود.
 
مدیر عامل برج میلاد افزود: هرچند برج میلاد از تاریخ دهم تا 16آبان ماه با توجه به کارکرد پیوسته 7ساله و بازبینی تمامی سیستمهای الکتریکی و مکانیکی تعطیل است اما باید گفت که نقطه اوج برنامه‌های اجرایی در دهه سوم ماه محرم خواهد بود ضمن اینکه در تولید آثار مکتوب نیز در جشنواره جایزه ادبی برج میلاد توجه ویژه‌ای شده است و نمایشگاه تخصصی کتاب عاشورایی هم در دهه سوم محرم در این مکان برگزار می‌شود.
 
هوشیار با عنوان اینکه مطابق پیش بینی های به عمل آمده برج میلاد از قدمت و کارکرد 400 ساله برخوردار خواهد شد افزود: قطعا برای این مکان فاخر که کارکرد تمدنی را برای 3 نسل آینده خواهد داشت برنامه‌های ویژه‌ای در نظر گرفته شده که مهمترین آن خرید آثار هنری است.
 
*افزایش 140 درصدی گردشگران خارجی در سال 93

وی تصریح کرد: افزایش 86 درصدی بازدید کنندگان برج میلاد نسبت به سال گذشته که با روند رو به رشدی نیز توأم است یکی از مهمترین تصمیمات دولت در خصوص ارائه تسهیلات گمرکی ونیز ویزا در دو سال اخیر بوده به طوری که بیش از 140 درصد از مهمانان خارجی در این مدت افزایش یافته است به طوری که همین امروز 100 نفر از کارگزاران گردشگری 14کشوراروپایی جهت بازدید از ویژه برنامه‌های برج میلاد به این مکان وارد شدند.
 
مدیر عامل برج میلاد با عنوان اینکه قطعا  برنامه ریزی‌های ویژه‌ای جهت جذب گردشگر و معرفی برنامه های برج میلاد در مبادی ورودی و خروجی شهر صورت پذیرفته خاطر نشان کرد: پیش بینیمی‌شود ظرف دو سال آینده 2700 پارکینگ به مجموعه پارکینگهای یادمان ملی افزوده شود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار