پلیس راهور تهران بزرگ با صدور اطلاعیه‌ای، تمهیدات اندیشیده شده برای دهه محرم امسال را تشریح کرد.

به گزارش، گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، به مناسبت فرارسیدن ایام محرم و عزاداری حسینی‌(ع)، برنامه‌ها و تمهیدات پلیس برای این ایام را در اطلاعیه‌ای را صادر کرد.

در این اطلاعیه آمده:

ماه محرم الحرام که یادآور حماسه عظیم کربلا و شهادت حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) است، از ‌یک‌شنبه آغاز و به ویژه در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه‌ 13 و 12 آبان، مصادف با تاسوعا و عاشورا، خیل عظیم و بی‌شمار عاشقان آن حضرت با برپایی مجالس عزاداری و نوحه خوانی در تکایا، مساجد و حسینیه‌ها و راه‌اندازی دسته‌های سینه زنی و زنجیرزنی در سطح شهر تهران بزرگ به عزاداری و سوگواری می‌پردازند.

الف) اهم برنامه‌های پلیس راهور:

1- شناسایی محل‌های برگزاری عزاداری حسینی اعم از مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و اولویت‌بندی آن‌ها از حیث تعداد مراجعان و عزادارن در سطح هریک از مناطق.

2- شناسایی مسیرهای حرکت دسته‌ها و هیات‌های عزاداری در سطح هریک از مناطق.

3- برگزاری جلسات مشترک با مسئولان هیات‌ها و ارائه نکات ایمنی، انضباطی، ترافیک و تنظیم صورتجلسه.

4- برگزاری جلسات مشترک با مسئولان انتظامی، شهرداری، آتش‌نشانی و اورژانس توسط روسای مناطق برای تعامل و همکاری مطلوب در دهه اول محرم و تنظیم صورتجلسه.

5- استعلام برنامه حرکت دسته‌های عزادری در معابر از مسئولان هیئات و انجام برنامه‌ریزی جهت برقراری تمهیدات ترافیک ویژه.

6- برگزاری جلسات هماهنگی و آموزشی برای پلیس یاران محرم هیات‌های عزاداری.

7- اجرای تمهیدات ترافیک لازم به منظور اعملا محدودیت‌های مقطعی در محدوده مسیر حرکت دسته‌های سینه‌زنی و برگزاری مراسم با حضور 100 درصد عوامل راهور تهران بزرگ.

8- اجرای طرح ترافیکی و پوشش مراسم 13 آبان سال جاری که با عاشورای حسینی تقارن دارد.

ب) درخواست‌های پلیس راهور:

1- برقراری تعامل و همکاری کامل با عوامل پلیس راهور در اجرای تمهیدات ترافیکی ایام محرم و به ویژه روزهای تاسوعا و عاشورا و ایجاد فضای امن برای برگزاری مراسم عزاداری حسینی.

2- در خصوص تردد دسته‌های عزاداری در سطح معابر و برپایی خیمه عزاداری در حاشیه خیابان‌ها و کوچه‌ها، کلیه محدودیت‌های تردد و مجوزها با اطلاع‌رسانی و هماهنگی پلیس راهور صورت پذیرد.

3- با توجه به احتمال بروز تحرکات برخی عناصر وابسته به جریانات سایسی در ایام از طریق ایجاد ترافیک مصنوعی، راهبندان و ... در زمان برگزاری مراسمات، پوشش امنیتی و انتظامی لازم در زمان برگزای مراسم با حضور عوامل انتظامی انجام گردد.

انتهای پیام/
برچسب ها: تمهیدات ، پایتخت ، محرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار