روز گذشته در بنغازی درگیری‌های شدیدی میان ارتش و گروه های شبه نظامی مسلح درگرفت و این درحالی است که تعداد کشته شدگان به 130 تن افزایش یافت.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، روز گذشته میان ارتش لیبی و شبه نظامیان مسلح ،که  قصد بازپس گیری یکی از بزرگترین پادگان‌های خود در بنغازی را دارند،درگیری‌های شدیدی به وقوع پیوست که طی آن 12 تن کشته شدند.

شبکه اسکای نیوز به نقل از برخی منابع پزشکی گزارش داد که دست کم 12 تن در درگیری‌های جدیدی که روز گذشته در شهر بنغازی بوقوع پیوست کشته شدند.

سخنگوی ارتش لیبی در این باره اعلام کرد که درگیری‌های شدیدی در چندین محور در بنغازی خصوصا در ورودی غربی شهر که پادگان 17 فوریه در آن قرار دارد بوقوع پیوسته.

ارتش لیبی روز جمعه توانسته بود پادگان 17 فوریه بزرگترین اردوگاه نیروهای شبه نظامی مسلح را در بنغازی تحت کنترل خود درآورد.

همچنین شاهدان عینی اعلام کردند که ارتش مناطقی در مرکز شهر بنغازی را که در آن گروه های مسلح قرار دارند محاصره کرده و جنگ های شدیدی درآن مناطق جریان دارد.

در جنگ های خیابانی که در بنغازی دومین شهر بزرگ لیبی در خلال ده روز گذشته رخ داده دست کم 130 تن کشته شدند.

 پس از تسلط نیروهای مسلح از شهر مصراته لیبی به طرابلس پایتخت لیبی در ماه آگوست، "عبدالله الثنی" نخست وزیر لیبی که از سوی جامعه جهانی به رسمیت شناخته منی‌شود مجبور به رفتن به شرق کشور گردید.

گفتنی است کشورهای غربی و همسایگان لیبی ترس آن دارند که درگیری‌ها در لیبی که از تولیدکنندگان اصلی نفت به شمار می‌رود سبب جنگ داخلی گردد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار