دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل سراسر کشور گفت: با توجه به اینکه بزرگ‌ترین سابقه اجرایی نیلی احمدآبادی سرپرستی دانشگاه تهران برای مدت چند ماه است، بنابراین وی در حوزه اجرا ضعف دارد.

"علی عبدی" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه آن زمان که وزارت علوم قصد داشت نیلی احمدآبادی را به عنوان گزینه ریاست دانشگاه تهران به شورایعالی انقلاب فرهنگی معرفی کند نیز  چند انتقاد به وی داشتیم، اظهارداشت: یکی از انتقادهای وارده این بود که نیلی تاکنون کار اجرایی قابل توجهی انجام نداده است و این انتقاد در حال حاضر نیز به وی وارد است و امروز هم این انتقاد جدی‌تر شده است، زیرا وی اگر در دوره‌های قبل قرار بود رباست دانشگاه تهران را به عهده گیرد، امروز قرار است که وزیر یک وزارتخانه‌ای شود که چندین برابر دانشگاه تهران کار اجرایی دارد.

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل سراسر کشور تصریح کرد:‌ با توجه به اینکه بزرگترین سابقه اجرایی نیلی احمد آبادی سرپرستی دانشگاه تهران برای مدت چند ماه است بنابراین در حوزه اجرا وی ضعف دارد.

وی اظهار داشت: مگر اینکه دولت بنا را بر این مسئله قرار دهد که وزارت علوم را مانند دوره وزیری فرجی‌دانا توسط مشاوران و معاونان این وزارتخانه اداره کند و مجدد افراد مسئله‌دار را برای اداره وزارت علوم انتخاب کند. بنابرابن این گمان می‌رود که برنامه ریزی برای اداره وزارت علوم توسط افراد دیگری غیر از وزیر انجام شده است.

عبدی با تاکید بر اینکه عدم تسلط احمدآبادی بر امور اجرایی بیم سلطه افراد معلوم‌الحال در وزارت علوم و دانشگاه‌ها را افزایش می‌دهد، بیان داشت: با توجه به اینگونه تحلیل‌ها با تغییر در مدیریت وزارت علوم تغییری در روند برنامه‌های آن صورت نخواهد گرفت و خط مشی غلطی که در وزارت علوم بنا شده بود، کماکان ادامه خواهد یافت.

وی با بیان اینکه نباید افرادی که در فتنه 88 خسارت زیادی به مردم و مملکت وارد کردند،‌ در وزارت علوم تصدی داشته باشند،‌ خاطرنشان کرد:  دولت باید تلاش کند یک تغییر روند را در انتخاب وزرا خصوصا در حوزه آموزش عالی و وزارت علوم ایجاد کند در صورتی که این تغییر ایجاد نشود پیشرفت علمی کشور نیز دچار اختلال خواهد شود که این اصلا به صلاح کشور نیست و از طرفی موجب دلزدگی دانشجویان خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار