رئیس جهاد کشاورزی شمال استان کرمان گفت: تولید زعفران در 500هکتار از اراضی شمال استان کرمان در دستور کار قرار گرفته است که در قالب برنامه 5ساله اجرایی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان و بنا به اعلام روابط عمومي سازمان جهادكشاورزي استان كرمان ، عباس مولایی در نشست خبري با اصحاب رسانه استان افزود : برای افزايش عملكرد محصولات زراعي کشاورزی استان در واحد سطح بخصوص گندم ، برنامه های مفصلی توسط واحد ترویج در دست اقدام است.

وی گفت: آموزش كشاورزان در خصوص زمان مناسب شخم ، زمان مناسب کشت استفاده از روشهای صحيح تغذیه استفاده از کودهای شیمیایی مناسب كه با ترويج صحيح این اعمال بتوانیم محصول سالم و با عملكرد بالا توليد نماييم.

مولایی افزود: در خصوص محصولات باغی برنامه بیشتر ، افزایش عملکرد در واحد سطح است که در محصولاتی مثل پسته ، خرما وگردو با استفاده از تغذیه مناسب ، شناخت کمبودها واستفاده از کودهای ریز مغذی و ماکرو ها عملکرد بالاتري در واحد سطح داشته باشیم.

وی مشکل باغات استان را کم آبیاری دانست و تصریح کرد :ترویج الگوي كشت وجايگزيني محصولاتی که نياز آبي كمتري دارند با محصولات با نياز آبي بالا دراین شرایط باید رعایت شود.

مولایی از مزایای کشت زعفران رانیاز آبی تنها 3هزارمتر مکعب دانست ویادآور شد : این محصول عمدتا در زمستان نیاز آبی دارد و متوسط تولید آن 5کیلو در هکتار است.

رئیس جهاد کشاورزی به کشت زرشک وگل محمدی که ارزش افزوده بالا و نیاز آبی کمتری دارند اشاره کرد وگفت:کشاورزی استان نیاز به تجهیز به آبیاری های نوین است ،85درصد تسهیلات آبیاری تحت فشار توسط دولت پرداخت می شود.

انتهاي پيام/ش/ن

برچسب ها: تولید ، زعفران ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.