این همنوایی رسانه ای اپوزیسیون و روزنامه های زنجیره ای برای اولین بار نیست اما چیزی که برای اولین بار هجمه ی رسانه ای آنها را سنگین تر میکند، ورود شبکه های اجتماعی موبایلی به بازار داغ شایعات و دامن زدن به نا امنی است.

به گزارش خبرنگار وبگردی باشگاه خبرنگاران،همزمان با مطرح شدن کلیات طرح حمایت از آمرین به معروف  در مجلس شورای اسلامی حوادث تلخ اسید پالشی به دختران در اصفهان اتفاق افتاد.

یکی از موضوعات طرح حمایت از آمران به معروف دفاع  ازامربه معروف کنندگانی است که مورد ضرب و شتم قرارگرفته و مضروب می شوند در حالی که دادگاه ها هیچ قانونی برای حمایت از آنان نداشته اند.

 امر به معروف لسانی به صورت عموم و امر به معروف عملی فقط توسط ضابطان قوه قضائیه تصویب شده است. شهادت و قطع عضو شدن برخی از امربه معروف کنندگان از دلایل تصویب این طرح در مجلس بوده است.

  اما همزمانی تصویب کلیات  طرح حمایت از امر به معروف با اسید پاشی عجیب به نظر می رسد. عده ای بر این باورند که طرح پیچیده ای برای تخریب چهره ی امر به معروف در دست اجراست.

این در حالی است که خانواده های قربانیان با انتشار عکس های با حجاب دختران خود و تاکید بر انقلابی و ایثارگر بودن خانواده خود شبهه ی بی حجابی و ضد نظام بودن قربانبان را به چالش کشیده اند.

رسانه های اپوزیسیون،  شبکه های ماهواره ای و روزنامه های زنجیره ای داخلی، گروه  رسانه ای محکمی را برای تبدیل شدن اسیدپاشی  به چهار دختر اصفهانی، به یک بحران امنیت ملی را کلید زده اند.

بی بی سی در روزهای اخیر با تولید ده ها ساعت برنامه با موضوع اسیدپاشی در صدر این رسانه ها قرار دارد. تحریف و سوء استفاده روزنامه های زنجیره ای از صحبت های روحانی در باب امر به معروف در زنجان، خوراک رسانه ای خوبی برای رسانه های اپوزیسیون فراهم کرد.

این همنوایی رسانه ای اپوزیسیون و روزنامه های زنجیره ای برای اولین بار نیست اما چیزی که  برای اولین بار هجمه ی رسانه ای آنها را سنگین تر میکند، ورود شبکه های اجتماعی موبایلی به بازار داغ شایعات و دامن زدن به نا امنی است.

 پخش شدن شایعات لحظه به لحظه در گروه های وایبر و واتساپ و لاین مبنی بر اسید پاشی در شهر های دیگر و تعداد دختران قربانی این حرکت شوم به ابعاد این ماجرا دامن زده است.

با وجود اینکه همه ی مسئولان کشوری و لشگری و مراجع و علما بر برخورد شدید و حد اکثری با عاملان  این اقدام تاکید کرده اند اما این رسانه ها همچنان به دنبال همان شانتاژ خبری بر علیه امر به معروف هستند.

پروژه های کشته سازی و شانتاژ خبری برای ایجاد بحران در کشور در تخصص سرویس های جاسوسی غربی است. قتل های زنجیره ای برای جلوگیری از اصلاح قانون مطبوعات، ترور سعید حجاریان برای مظلوم نمایی اصلاحات و ندا آقا سلطان در فتنه ۸۸ از بارزترین آنان است که بعد از سالها ماهیت واقعی آنان برای همه مشخص شده است.

محیط افسار گسیخته و جهت دار شبکه های اجتماعی موبایلی فضای امنیتی دولتی را که خود را متخصص امنیت ملی می داند، شدیدا به چالش مواجه می کند.
آمار ها نشان می دهد افرادی که برای اقامه این واجب دینی مورد ضرب و شتم قرار گرفته اند و نقص عضو یا شهید شده اند بسیار بیشتر از مجروحان حوادث اخیر است اما هیچگاه در هیچ رسانه اپوزیسیون یا زنجیره ای اشاره ای به آن نشده است و این نشان از عناد و دشمنی این رسانه ها با احکام دینی دارد.


برچسب ها: اسید ، خبر ، امنیت ، اجتماعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.