ثبت آثار تاریخی کاشان در گرو حضور رئیس کنوانسیون عمومی یونسکو است

میراث فرهنگی کاشان میزبان هائوبینگ بالاترین مقام در سازمان جهانی یونسکو است. این در حالی است که کاشان آثار و مجموعه های بسیاری که ثبت جهانی شوند را در خود جای داده است.

مهران سرمدیان سرپرست میراث فرهنگی کاشان در خصوص بازدید رئیس کنوانسیون عمومی یونسکو از آثار تاریخی کاشان در گفتگو با خبرنگار میراث فرهنگی  باشگاه خبرنگاران گفت: هائوبینگ رئیس کنوانسیون عمومی یونسکو است که به منظور به ثبت جهانی رساندن شهر سوخته، به کشور آمده است.

سرپرست میراث کاشان تصریح کرد: هائوبینگ از مسئولان سازمان میراث فرهنگی خواست تا علاوه بر بازدید از شهر سوخته آثار تاریخی یکی از شهرهای ایران را از نزدیک مشاهده کند. سازمان میراث فرهنگی، کاشان را به هائوبینگ جهت بازدید پیشنهاد داد.

سرمدیان افزود: هائوبینگ از آثار تاریخی نظیر سرای عامری‌ها، خانه‌بروجردی ها، مسجد و مدرسه آقا بزرگ، تپه‌های باستانی سیلک و مجموعه جهانی باغ فین به اتفاق محمد حسن طالبیان معاون سازمان و سید احمد جلالی نصیر و نماینده دائم ایران در یونسکو بازدید کردند.

سرمدیان عنوان کرد: کاشان با داشتن آثار تاریخی بسیار و دارا بودن صنایع دستی فراوان از دیرباز گویای فرهنگ و تمدن بوده است.

وی خاطر نشان کرد: هائوبینگ از مسئولان میراث کشور و کاشان و همچنین جمهوری اسلامی به منظور حفظ آثار تاریخی و توجه به آنها تقدیر و تشکر کرد.

سرپرست میراث فرهنگی کاشان بیان کرد: با تلاش هنرمندان و طراحان کاشانی لوح یاد بود "زیلوی" با آرم یونسکو به پاس احترام به هائوبینگ اهدا شد تا در دفتر کار خود در یونسکو نصب کند.

وی اظهار داشت: هائوبینگ با خط چینی یادداشتی از خود در این بازدید از آثار کاشان با این متن بر جای گذاشت: "برای شهر کاشان حفاظت از فرهنگ سنتی رونق و پیشرفت است."

سرمدیان تاکید کرد: تپه های باستانی سیلک و کاوش‌های صورت گرفته در شهر زیرزمینی نوش‌‌آباد و آثار و مجموعه‌های تاریخی فراوان در صورت تکمیل شدن مراحل و روال اداری آنها با توجه به این بازدید جهانی شدن آنها آسان خواهد شد.


انتهای پیام/اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار