حمید شاه آبادی، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در برنامه "چراغ سبز" در رابطه با عملکرد دستگاه های فرهنگی در رابطه با فعالیت های مردمی صحبت کرد.

به  گزارش حوزه فرهنگی باشگاه خبرنگاران؛حمید شاه آبادی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در برنامه "چراغ سبز" رادیو گفتگو با بیان اینکه تردیدی نیست که وقتی یک کار بزرگی بخواه انجام شود، باید اسناد بالادستی و شفافی وجود داشته باشد، اظهار داشت: هر حرکتی که بخواهد همه آحاد جامعه را هدایت کند و دستگاه ها را به سمتی سوق دهد، نیازمند نقشه راه معینی است.

وی افزود: امروز به برکت وجود شورای عالی انقلاب فرهنگی، ما اسناد بالادستی شفاف و روشنی در حوزه فرهنگ داریم که می توانیم به راحتی بگوییم مشکل اصلی ما امروز تدوین سند نیست زیرا در همه حوزه ها مطالعات انجام شده است ولی واقعیت این است که اینها شرط لازم است ولی شرط کافی نیست که ما را در همه زمینه ها بی نیاز کند.

شاه آبادی با بیان اینکه حوزه اجرا الان باید دغدغه اصلی باشد، اظهار داشت: ما امروز نمی توانیم بگوییم که هیچ سند و یا قانونی نداریم و یا مثلا در حوزه حجاب نمی دانیم چه کار باید کنیم.

وی در عین حال افزود: البته ما امروز فاصله بسیار زیادی با آرمان های انقلاب اسلامی در حوزه فرهنگ داریم و علی رغم پیشرفت های زیادی که انجام شده است و باید نیمه پر لیوان را ببینیم، اما شاهد هستیم که گلایه رهبر معظم انقلاب از حوزه فرهنگ کم نیست.

شاه آبادی با ذکر اینکه اعمال سلیقه مدیران در شیوه اجرای مصوبات،  تاثیر جدی در حوزه فرهنگ گذاشته است، گفت: حوزه فرهنگ، حوزه ای است که به دلایل گوناگون، دیدگاه های کارشناسی افراد مختلف در حوزه اجرا، بسیار متفاوت است و اعمال سلیقه های متفاوت نگاه انقباضی و انبساطی مختلفی را در شرایط مختلف ایجاد کرده است.

وی خاطر نشان کرد: تا زمانی که نخبگان کشور در حوزه های فرهنگ به شیوه های اجرایی واحدی اجماع نکنند، ما باید شاهد همین بی برنامگی ها در حوزه فرهنگ باشیم؛ بنابراین چاره این است که ما به یک اجماع ملی در این حوزه برسیم و اگر نمی توانیم برنامه ریزی کلان فرهنگی داشته باشیم حداقل در این حوزه با شیوه هایی که توسط رهبری نظام تعیین می شود، به یک نگاه واحد برسیم تا از این دوگانگی ها فاصله بگیریم.

انتهای پیام/

برچسب ها: ارشاد ، فرهنگ ، برنامه ، دستگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار