مسعود زنده رود کرمانی در نشست سیزدهمین دوسالانه عکس ایران به نداشتن برگزیده در این دوسالانه و خرید آثار برای گنجینه موزه معاصر تهران اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار تجسمی باشگاه خبرنگاران نشست سیزدهمین دوسالانه ملی عکس ایران با مسعود زنده رود کرمانی، رئیس انجمن عکاسان ایران، اسماعیل عباسی دبیر این دوسالانه، محمد علی رحیمی عضو شورای سیاست گذاری و عضو هیات مدیره انجمن عکاسان ایران برگزار شد.
 
در این نشست مسعود زنده رود کرمانی، رئیس انجمن عکاسان ایران گفت:‌ امیدواریم این دوره از دوسالانه ملی عکس ایران به خوبی برگزار شود.
 
وی تصریح کرد: سیزدهمین دوسالانه ملی عکس ایران به طور کلی به انجمن عکاسان ایران سپرده شده است و ایران دوسالانه به دو بخش "آرت فتوگرافی" و "خلاقانه" برگزار خواهد شد.
 
رئیس انجمن عکاسان ایران گفت: علت انتخاب این ژانرها به جهت آن بوده که دوسالانه به سمت هنری بودن پیش برود.
 
زنده رود گفت:‌تلاش خواهیم کرد تا برگزاری دوسالانه با همکاری انجمن‌های مختلف عکاسی در دوره‌های بعدی برگزار شود.
 
وی گفت: در بخش اول که "آرت فتوگرافی" است، ساختاری هدفمند دارد. در حقیقت عکاس پیش از تولید، برنامه ریزی می‌کند و در نهایت اثر خود را تولید می‌کند. عکس‌های این گروه باید با عنوان و بیانیه همراه باشد.
 
وی همچنین درباره بخش دوم نیز گفت: در بخش دوم رویکرد خلاقانه مطرح شده است، در حقیقت عکاس می‌تواند با تک عکسی که ارائه می‌کند، این نگاه خلاقانه را در اثر داشته باشد.
 
 دوسالانه غیر رقابتی است
 
دبیر سیزدهمین دوسالانه ملی عکس ایران گفت:‌ سیزدهمین دوره دوسالانه ملی عکس ایران غیر رقابتی است، در حقیقت برگزیده در دو بخش اعلام شده نخواهیم داشت.
 
 خریداری عکس‌های دوسالانه ملی عکس ایران برای گنجینه موزه
 
وی به خرید عکس‌هایی که دارای ارزش هستند توسط گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران اشاره کرد و گفت: عکس‌های که در سیزدهمین دوسالانه ملی عکس ایران به نمایش گذاشته می‌شوند، در صورت ارزشمند بودن برای گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران خریداری می‌شوند.
 
وی همچنین به نشست‌های تخصصی در این دوسالانه اشاره کرد و گفت: سیزدهمین دوره دوسالانه ملی عکس ایران با برگزاری نشست‌های تخصصی همراه خواهد بود.
 
* طراحی پوستر دوسالانه عکس
 
محمد مهدی رحیمیان در ادامه این نشست گفت: طراحی پوستر این دوره از دوسالانه و همچنین برنامه‌های تبلیغاتی و پوستر این دوره از دوسالانه ملی عکس ایران توسط هنرمند برجسته کشورمان ابراهیم حقیقی انجام می‌شود.
 
وی گفت: انتخاب اولیه‌ی بخش آرت فتوگرافی در 5 آذر و اعلام داوری اولیه‌ در 8 آذر صورت خواهد گرفت.
 
وی افزود: سیزدهمین دوسالانه ملی عکس ایران از 1 بهمن به مدت 20 روز در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می‌شود.
 
از حاشیه‌های این نشست، تبریک موزه هنرهای معاصر تهران به کامبیز درمبخش، هنرمند پیشکسوت کاریکاتور کشورمان، برای دریافت نشان شوالیه در سفارت فرانسه بود.

 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.