نماینده مردم هریس در مجلس با گلایه از عدم رسیدگی مسئولان به منابع درآمدی کشاورزان حوزه انتخابیه‌اش گفت: انباشته شدن بدهی مردم به بانک‌ها و نابودی منابع درآمدی کشاورزان و روستائیان بحران عظیمی در منطقه به وجود آورده ولی هیچ اقدامی از سوی دولت انجام نشده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران،‌ "عباس فلاحی باباجان" نماینده مردم اهر و هریس در مجلس، در جلسه علنی امروز در تذکر شفاهی خود به وزیر کشور، گفت: زلزله سال 91 و خشکسالی و سرمازدگی ابتدای سال 93 و بارش بی‌موقع و پاییزی برف شدید در منطقه اهر و هریس، این منطقه را با بحران عظیمی روبرو کرده و 4 هزار و 800 هکتار از اراضی و باغات آن نابود شده است.
 
وی، افزود: نبود علوفه، انباشته شدن بدهی مردم به بانک‌ها و نابودی منابع درآمدی کشاورزان و روستائیان بحران عظیمی در منطقه به وجود آورده ولی هیچ اقدامی از سوی مدیریت بحران کشور انجام نشده است.
 
فلاحی تاکید کرد:  مردم منطقه منتظر اقدام عملی دولت هستند، آیا در قانون جایی برای این گونه اقدامات و حمایت‌ها دیده نشده است؟ و چرا همکارانتان تعلل می‌کنند.
 
عضو کمیسیون عمران مجلس در ادامه خطاب به وزیر جهاد کشاورزی، گفت: اگر حمایت شما از کشاورزان و باغداران منطقه اهر و هریس صورت نگیرد، قطب محصولات کشاورزی استان از بین می‌رود.
 
وی ادامه داد: 200 میلیارد تومان برآورد اولیه خسارت به کشاورزان است،  لذا خواهشمندیم با تمدید وام کشاورزان، پرداخت تسهیلات کم بهره و کمک بلاعوض نیازهای مردم منطقه را تامین کنید.
 
فلاحی باباجان ضمن تشکر از هیات رئیسه مجلس در مورد استرداد طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه، خاطرنشان کرد: درخواست مردم  اهر و هریس در الحاق به شهرستان تبریز مورد توجه قرار بگیرد، چرا که راحتی و آرامش مردم این منطقه در الحاق به مرکز استان آذربایجان شرقی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار