ابوترابی‌فرد:

آیت‌الله مهدوی‌کنی مهاجر الی‌الله بود/ ایشان اقتدار انقلاب اسلامی را بر اصل محوری ولایت فقیه می‌دانستند

نایب رئیس مجلس شوای اسلامی گفت: آیت‌الله مهدوی کنی اعتقاد داشت که ولایت فقیه کلید واژه پیروزی است و اقتدار انقلاب اسلامی را بر اصل محوری ولایت فقیه می‌دانست.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، صبح امروز مراسم بزرگداشتی به مناسبت درگذشت آیت‌الله مهدوی‌کنی در مسجد سیدعزیزالله واقع در بازار بزرگ تهران برگزار شد.  
 
در این مراسم که به همت اصناف و بازاریان برگزار شد سید محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به ایراد سخنرانی پرداخت.  
 
*رحلت آیت‌الله مهدوی‌کنی فقدان غیرقابل جبرانی در فضای فرهنگی اجتماعی و سیاسی کشور است 

وی در آغاز با تسلیت ایام عزاداری اباعبدالله الحسین و ارتحال جانسوز فقیه بصیر، هوشمند و مدیر توانا حضرت آیت‌الله مهدوی‌کنی به اصناف، جامعه انجمن‌های اسلامی، علمای بزرگ و بیت شریف حضرت آیت‌الله به تبیین ابعاد شخصیتی آن بزرگوار پرداخت.  
 
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آیت‌الله مهدوی‌کنی به معنای واقعی کلمه جامعه اسلامی ملت ایران، روحانیت عالیقدر شیعه را با مصیبتی بزرگ روبه رو ساخت مصیبتی که آثار آن در فضای فرهنگی اجتماعی و سیاسی کشور غیرقابل جبران است.  
 
وی ادامه داد: حضرت آیت‌الله مهدوی‌کنی یکی از مصادیق بارز انسان‌هایی است که قله‌های ایمان را فتح و به مدارج بالای معرفت دست یافتند.

ابوترابی‌فرد با بیان این که قلب آیت‌الله مهدوی‌کنی طالب خدا بود ادامه داد: ایشان این طلب را با خانه نشینی جستجو نمی‌کرد بلکه این مطالبه را در صحن جامعه و میدان داشت و خداوند را در پایگاه مسجد در مبارزه با طاغوت جستجو می‌کرد ایشان خدا را در زندان و تبعید طلب می‌کرد و بعد از پیروزی انقلاب نیز خداوند را در شناخت و انجام شایسته و کامل و جامع مسئولیت برای خداوند جستجو می‌کرد.  
 
وی ادامه داد: در فرهنگ دینی هر تلاشی مورد نظر قرآن نیست هر کس کار زیاد انجام دهد لزوما نمره بالا نمی‌گیرد.
 
ابوترابی‌فرد با بیان این که انگیزه از تلاش خداوند است، اهمیت دارد، ادامه داد: باید دید انگیزه از تلاش خداوند است یا صندلی و پست و مقام، کارها باید پشتوانه علمی داشته باشد و مورد تایید پیامبر و علمای دینی باشد.
 
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که آیت‌الله مهدوی کنی نمونه بارز شخصیت تعریف شده است تاکید کرد: آیت‌الله مهدوی‌کنی راه زندگی خود را با علم و ایمان و معرفت برمی‌گزیند و در این راه مهاجر و مجاهد است که این جهد مورد تایید قرآن کریم است.
 
*جوامع بشری همیشه نیازمند انسان‌های مهاجر الی‌الله هستند و مهدوی کنی از این دسته افراد بود 

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر فراز و نشیب‌های اجتماعی و سیاسی آیت‌الله مهدوی کنی راه را درست تشخیص داد و با تدبیر و ایستادگی کردن نمونه انسان در تراز قرآن است لذا وی یک مجاهد فی سبیل الله بود.  
 
*جهاد آیت‌الله مهدوی‌کنی بعد از پیروزی انقلاب دشوارتر و پراثرتر از جهاد وی قبل از پیروزی انقلاب است 

ابوترابی‌فرد با اشاره به نقش بی‌نظیر آیت‌الله مهدوی کنی پس از پیروزی انقلاب تصریح کرد: جهاد آیت‌‌الله مهدوی‌کنی بعد از پیروزی انقلاب دشوارتر و پراثرتر از جهاد وی قبل از پیروزی انقلاب است هم چنین جهاد وی در یک دهه اخیر موثرتر و سخت‌تر از جهاد ایشان در دوران دیگر عمر اوست.  
 
وی با اشاره به ایمان راستین آیت‌الله مهدوی‌کنی به ولایت فقیه تصریح کرد: این عالم بزرگ به ولایت فکر، به ولایت عدالت، به ولایت مدیریت مبتنی برایمان اعتقاد داشت.   
 
*آیت‌الله مهدوی‌کنی در کنار باور به شایستگی رهبر انقلاب، در مقام عمل نیز در این امر ثابت قدم بود 

وی افزود: آیت الله مهدوی کنی اعتقاد داشت که ولایت فقیه کلید واژه پیروزی است و اقتدار انقلاب اسلامی را بر اصل محوری ولایت فقیه می‌دانست ایشان به ولایت فقیه اعتقاد داشت دیروز امام خمینی را شایسته‌ترین افراد برای قرار گرفتن در جایگاه رهبری می‌دانست و امروز رهبرحکیم و معظم انقلاب را شایسته‌ترین افراد برای انجام این مسئولیت می‌دانست و در کنار این تشخیص با شجاعت ایستاد.

ابوترابی‌فرد تصریح کرد: امروز هر کس از چپ و راست که فهم سیاسی دارد می‌داند که شایسته‌ترین فرد برای رهبری شخص مقام معظم رهبری است اما در مقام عمل چند نفر در کنار این باور می ایستند مهدوی کنی در کنار این باور ایستاده بود و ما نیازمند انسان‌هایی همچون وی هستیم که اگر این انسان‌ها  آراسته به فقاهت شدند مهدوی‌کنی می‌شوند.

وی ادامه داد: آیت‌الله مهدو کنی در تمام عمر شخصیتی بود که در تمام عمر خدا را برگزید و در این مسیر استقامت ورزید و شاید بتوان بدون تردید گفت وی هنگام ملاقات ملک الهی ملک‌الموت این بشارت را دریافت کرده است که تو در دوران عمرت تحت ولایت الهی بودی و در عالم آخرت نیز تحت ولایت خداوند هستی.  
 
**** علم محوری و محوریت اخلاق آموزه‌های مدرسه‌ای است که آیت‌الله مهدوی کنی موسس آن بود 

ابوترابی فرد با اشاره به آموزه‌های مدرسه‌ای که آیت‌الله مهدوی کنی تأسیس کرد، اظهار داشت: درس علم محوری محوریت اخلاق حضور فقه در متن حیات سیاسی و اجتماعی، درس باور و اعتقاد به مبانی و اصول دین و ایستادگی در راه خداوند آموزه‌های مدرسه‌ای است که آیت‌الله مهدوی کنی آن را تأسیس کرد.  
 
وی در پایان ابزار امیدواری کرد که نسل جوان، علما و روحانیون مسیر آیت‌الله مهدوی کنی را ادامه دهند و ارتحال جانسوز این فقید عالی‌قدر را  به محضر امام عصر(عج) رهبر فرزانه انقلاب و مرجعیت شیعه تسلیت گفت.
 
گفتنی است در این مراسم طلاب حوزه علمیه مهدی و مدرسه مروی، رئیس اتاق اصناف، روسای اتحادیه‌های صنفی، روسای اتحادیه صنوف اصناف و کسبه و بازاریان متدین تهران همچنین مسئولین و دانشجویان دانشگاه امام صادق (ع) و شهردار منطقه 12 همچنین فرزندان و بیت آیت‌الله مهدوی کنی حضور داشتند. 

انتهای پیام/

برچسب ها: انقلاب ، ولایت ، فقیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار