مصباحی‌مقدم در تذکر شفاهی:

هیات نظارت بر رفتار نمایندگان به وضعیت نمایندگان دو شغله رسیدگی کند

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، گفت: بعضی از همکاران متاسفانه همزمان عضو هیأت‌مدیره یا سندیکای شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی هستند که این کار خلاف مصوبه مجلس و شان نمایندگی است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا مصباحی‌مقدم رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز  یکشنبه 4 آبان در تذکر شفاهی خود به هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان به ماده 80 آئین‌نامه داخلی مجلس اشاره کرد و گفت: این ماده  به ممنوع بودن دو شغله بودن نمایندگان مربوط است.
 
مصباحی مقدم افزود: بعضی از همکاران متاسفانه همزمان عضو هیأت‌مدیره یا دبیرکل سندیکای شرکت‌ها و یا بنگاه‌های اقتصادی هستند که این کار خلاف مصوبه مجلس و شان نمایندگی است.
 
مصباحی مقدم در تذکر به هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان  خواستار جلوگیری از این رویه خلاف قانون شد و گفت: دوستانه به یکی از نمایندگان دوشغله گفتم که از شغل دوم خود استعفا کند و او وعده داد که عمل کند اما این تخلف ماه‌هاست که ادامه دارد.
 
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس همچنین، تصریح کرد: چند روز قبل با امضای یکی از نمایندگان دوشغله به شرکت‌های زیرمجموعه نامه ارسال شده است و همچنین طرح تحقیق و تفحصی نیز تصویب شد که مربوط به همان شرکت‌هاست و ایشان نیز عضو یکی از همان تحقیق و تفحص است و از ایشان خواستم که انصراف دهند ولی چنین نشد.
 
این نماینده مجلس، افزود: اگر این فرد به قول خود عمل کرده بود ناچار نمی‌شدم که دوباره  تذکر دهم بنابراین باید این تخلفات مورد رسیدگی قرار بگیرد تا از شان نمایندگان مجلس صیانت شود.
 
مصباحی مقدم با شبهه‌دار خواندن عضویت همزمان عضو هیأت‌مدیره یک شرکت در گروه تحقیق و تفحص، خاطرنشان کرد: از هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان خواستار رسیدگی از این شرکت را دارم.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار