اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران اعلام کرد: همزمان با فرا رسیدن سال جدید هجری قمری و در ماه‌های محرم و صفر 200 هیئت مذهبی در استان تهران کنترل و نظارت می‌شود.


به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا محمدزاده مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان تهران صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت هدف اصلی قیام امام حسین(ع) در روز عاشورا گفت: مبارزه با مسائل خرافی به ویژه در امام زادگان، بقعه های متبرکه، مساجد، تکایا و هیئت‌های مذهبی و عزاداری امام حسین(ع) از عمده‌ترین اقدامات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران در سال 93 است. چ

وی ادامه داد:همزمان با ماه محرم و صفر و از 4 آبان ماه تا 2 دی ماه سال 93 بیش از 200 هیئت مذهبی در استان تهران بازرسی، نظارت و کنترل خواهند شد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد زاده اظهار داشت: نظارت بر مسائل امنیتی وبهداشتی پاسخگویی مراجع واحد به مردم به روز رسانی نذورات و نیات امینانه واقفین، تعریف و تبیین نهضت امام حسین(ع) با نگاه بنیانگزار انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله) اعزام 700 روحانی مبلغ به مدارس امام زادگان و بقعه‌های متبرکه از اقدامات مهم در ماه محرم سال جاری است.

وی تصریح کرد: آماده سازی روحانیان ومبلغان درمنبرها، مجالس روضه خوانی، خیمه‌های معرفت،دانشگاه‌ها، مدارس و آموزش و پرورش از مهمترین اهداف اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران در ماه محرم است.

حجت الاسلام و المسلمین محمد زاده خاطر نشان کرد:  ایجاد شعار محوری و حرکت انقلاب حسینی دردنیا و جهانی کردن نهضت امام حسین(ع) تدوین و احیای چگونگی حضور در مجالس، گریه و عزاداری، پیشگیری از کاهش زائران در امام‌زادگان و بقعه‌های متبرکه  نه گفتن به هر خواری به عنوان پیام اصلی قیام امام حسین (ع) در عاشورا، ارتقای سطح اندیشه اسلامی و سیاسی و بصیرت عاشورایی مردم، ارتقای سبک زندگی اجتماعی و برخورد با حاکمیت، ترغیب مردم به خطر پذیری در نظام جمهوری اسلامی ایران از اقدامات و اهداف مهم اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران در ماه‌های محرم و صفر است.

انتهای پیام/

برچسب ها: مدارس ، روضه ، اوقاف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار