سرپرست وزارت علوم در نشست خبری امروز به تشریح نتیجه بررسی وضعیت بورسیه‌های سال‌های گذشته پرداخت.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، نجفی سرپرست وزارت علوم در نشست خبری گفت: در بحث بورسیه غیر قانونی یکی از مسئولان وزارت علوم تنها ۷۵۰ نفر و یکی از روسای دانشگاه‌ها تنها ۹۰نفر را معرفی کرد.

وی ادامه داد: روند بررسی بورسیه‌ها را قانون مشخص کرده و اگر براساس قانون انجام شود، مشکلی پیش نمی‌آید.

وی گفت: از تعداد ۱۶۵ نفر دانشجویان بورسیه غیر قانونی ایثارگر ۲۳ نفر فاقد شرایط بودند.

نجفی گفت: بحث بورسیه‌های غیر قانونی به یک مساله پیچیده و با بیانیه منتشر شده وزارت علوم یک برخورد سیاسی با آن شکل گرفته است که این در حالی است که این مساله از‌‌ همان ابتدا از سوی وزارت علوم مطرح نشده بود بلکه دستگاه‌های نظارتی این مساله را در رابطه با چهار سال دوم دولت احمدی‌نژاد و تخلفات صورت گرفته در این دولت مطرح کردند. 

وی افزود: وقتی کسی بورسیه می‌شود دارای سه امتیاز کلی است اول اینکه فرد بورسیه شده بدون آزمون و رقابت علمی وارد مقطع دکتری می‌شود، هزینه‌های شهریه و حتی کمک هزینه زندگی به صورت ماهانه از دولت دریافت می‌کند و سوم اینکه شخصی که بورسیه را دریافت کرده عضو هیئت علمی یکی از دانشگاه‌ها می‌شود. 

وی در ادامه اظهار داشت: پرونده تعداد ۳ هزار و ۷۷۲ نفر در عرض دو ماه مورد بررسی قرار گرفت، چنانچه برخی از این افراد بورسیه‌ها لغو، پرداخت خسارت و یا حتی ادامه تحصیل آن دانشجویان منتفی می‌شود. 

وی تصریح کرد: ۳ هزار و ۷۷۲ نفر و ۷۷۲ نفر از سوی یکی از مسئولان وزارت علوم و ۹۰ نفر از سوی یکی از روسای دانشگاه‌ها توانستند بورسیه را دریافت کنند. 



انتهای پیام/









اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Puerto Rico
زهرا
۱۵:۰۷ ۰۴ آبان ۱۳۹۳
از یه طرف میگن نجفی به علت مشکلات قلبی از ریاست سازمان صنایع دستی و گردشگری انصراف داده از یه طرف میاد میشه سرپرست یکی از حساس ترین وزارت خونه ها! آیا میشه حرفای این آقارو قبول کرد؟
Iran (Islamic Republic of)
رزمنده
۱۳:۵۰ ۰۴ آبان ۱۳۹۳
اين همه دولت قبل خدمت كرد شما فقط گير داديد به بورسيه ها.اگه به دولتهاي قبلي تر هم گير بديد بد نيست.