برزیلی‌ها امروز یکشنبه برای شرکت در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری به پای صندوق های رای می روند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اسوشیتدپرس،  دهندگان برزیلی روز یکشنبه در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور به پای صندوق های رای می روند. 

رای دهندگان برزیلی در این انتخابات بین "دیلما روسف"،‌ رئیس جمهور کنونی و چپگرای برزیل،‌ و "آئیسیو  نه وس"،‌ رقیب راستگرای وی، یکی را انتخاب می کنند. 

بر اساس تازه ترین نظرسنجی ها،‌ روسف اندکی از رقیب خود پیشتاز است و شانس بیشتری دارد تا دوباره زمام امور پنجمین کشور پرجمعیت جهان را به دست بگیرد.

این دور از انتخابات ریاست جمهوری برزیل رقابت آمیزترین انتخابات در این کشور از زمان بازگشت دموکراسی به برزیل در سال 1985 تا کنون محسوب می شود. 

"کارلوس پرییرا"، از تحلیل گران برجسته سیاسی در یکی از اندیشکده های برزیل، می گوید: "برزیل به دو قسمت تقسیم شده است: نیمی از مردم بر این باورند که دولت باید به حفظ  منافع عموم اقشار جامعه توجه کند و نیمی دیگر نیز معتقدند که آن چه در درجه اول اهمیت قرار دارد این است که ثبات کلان اقتصادی حفظ شود."

 وی می افزاید: "نامزدی که بتواند تلفیقی از این دو دیدگاه را رهبری کرده و رای دهندگان را متقاعد کند که به سوی او گرایش پیدا کنند در انتخابات روز یکشنبه پیروز خواهد شد." 

انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار