مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان ازبرگزاری برنامه های سازمان تبلیغات اسلامی استان در ماه محرم الحرام خبرداد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران سنندج، حجت الاسلام مسعود صفی یاری با بیان اینکه امام حسین(ع) محور وحدت شیعه و سنی است گفت: باید با حفظ شئونات ماه محرم و گسترش شعائر عاشورایی به عنوان کلید نجات امت اسلام، از این ماه بهره برداری کنیم.

وی افزود: برنامه های ایام محرم در 610 هیات مذهبی، اعزام 424 مبلغ و مبلغه به شهرها و روستاهای استان و انجام کارهای تبلیغی به مناسبت ماه محرم برگزارمی شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان بیان کرد: اجرای مداحی و نوحه خوانی توسط 550 مداح و نوحه خوان در ماه های محرم و صفر، برگزاری 17 محفل ویژه شیرخوارگان حسینی، اجرای 520 مراسم دسته روی در استان و اسکان مبلغین در 32 خانه روستایی از دیگر برنامه ای این اداره کل در ایام محرم می باشد.

حجت الاسلام صفی یاری گفت: هچنین در این ایام 603 ایستگاه صلواتی، 9 مراسم تجمیعی، نماز ظهر عاشورا در تمامی هیات های مذهبی و چهار هزار گفتمان دینی عاشورایی، بصیرت افزایی و تبیین اهداف و آرمان های عاشورایی توسط مبلغین در سطح استان برگزار خواهد شد.

وی افزود: اجرای طرح آشنایی دانش آموزان با صحیح خوانی قرآن و نماز، توزیع بروشورهای منشور محرم و منشور تبلیغ، فضاسازی محیط شهری و حضور پر رنگ اصناف و کسبه استان در آیین های عزاداری ماه محرم از دیگر برنامه های این ایام است.

انتهای پیام/ا




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.