در ساعات گذشته اتفاقات متفاوتی در سطح کشور رخ داده که برخی از مهمترين حوادث را در ذيل می‌خوانيد.

به گزارش گروه استان‌هاي باشگاه خبرنگاران، در ساعات گذشته اتفاقات متفاوتی در سطح کشور رخ داده که برخی از مهمترين حوادث را در ذيل می‌خوانيد.

آزادی مسن‌ترین زندانی بی ملاقاتی

 
میزان نوشت؛ این فرد 56 ساله اهل شهرستان قروه در استان کردستان از مسن ترین و بدهکار ترین زندانیان جرائم غیرعمد خراسان شمالی است که سه سال قبل در خروجی شهر شیروان، به طور ناخواسته در حادثه رانندگی مرگ سه نفر را رقم زد و از زمان محبوس شدن در زندان هیچ ملاقاتی نداشته است. کل بدهی این زندانی چهار میلیارد ریال بود که دو میلیارد و 420 میلیون ریال آن را بیمه پرداخته، 580 میلیون ریال از طریق جلب رضایت شاکیان بخشوده شد و یک میلیارد ریال نیز با کمک بلاعوض ستاد دیه خراسان شمالی تامین شده است.

اجساد دو گردشگر جان باخته در ارتفاعات جنگل های آمل به کرج منتقل شد

'یحیی عسکری پور 'گفت: گروه های امداد و نجات هلال احمر آمل پیش از ظهر امروز(شنبه) اجساد این دو گردشگر را در چادر محل اسکان آنها پیدا کرده و پس از انتقال به روستاهای پایین دست، تحویل خانواده های آنان دادند.
 
وی گفت: ناآشنا بودن برخی افراد و گروه های گردشگر غیربومی برای استفاده از طبیعت مناطق جنگلی شهرستان آمل همواره برای مسوولان دستگاه های اجرایی شهرستان دردسرساز بوده و مشکلات ناشی از مفقود شدن و یا جان باختن آنان، گریبانگیر شهرستان شده است.
 
بخشدار امامزاده عبدالله تاکید کرد: همه گروه های کوهنوردی که از مازندران و خارج از استان قصد کوهنوردی و اعزام تور و صعودهای گروهی به ارتفاعات این بخش را دارند ، ملزم به اخذ مجوزهای لازم از هیات کوهنوری و اداره ورزش وجوانان و یا بخشداری هستند.
 
وی افزود : این مجوزها حتی برای گروه های دو ، سه نفره و بیشتر از این تعداد الزامی است و در غیراین صورت از ورود گروه ها و تورهای کوهنوردی جلوگیری خواهد شد.
 
عسکری پور گفت : گروه های کوهنوردی و تورهای گردشگری که از مسیرهای بیراهه در منطقه حضور یابند ، درصورت بروز حوادث احتمالی، هیچ مسوولیتی متوجه بخشداری ومجموعه خدمات رسان شهرستان نخواهد بود.
 
وی یادآورشد : متاسفانه در گذشته نیز مشکلات ناشی از مفقود شدن گروه های کوهنوردی و گردشگری غیربومی به شهرستان گزارش و گروه های امدادی هلال احمر، بخشداری و نیروهای محلی برای کمک اعزام شده بودند.
 
امامزاده عبدالله (ع) با 52 روستا و بیش از 22 هزار نفر جمعیت یکی از پنج بخش درشهرستان آمل است.

دستگیری ۲آشوبگر حادثه اسیدپاشی اصفهان

جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان امروز گفت: باتلاش نیروهای امنیتی؛ دو نفر ازآشوبگران فضای مجازی که اقدام به تحریک مردم برای نبود امنیت و انتشار اخبار کذب از اسیدپاشی اصفهان می کردند در یکی از استانهای جنوبی دستگیر شدند.
 
سرهنگ حسین‌زاده افزود: این افراد با دروغ پراکنی و پخش شایعه در بین مردم موجب تشویش اذهان عمومی شده بودند.

 30 ماه زندان برای شکارچی متخلف در همدان


'عزیز قیاسی' افزود: طبق حکم مراجع قضایی این شکارچی متخلف به اتهام شکار غیرمجاز سه راس قوچ وحشی به دوسال حبس تعزیری محکوم شده است.
 
وی با ذکر اینکه شکار غیرمجاز آسیب جدی برای محیط طبیعی به شمار می رود،اضافه کرد: همچنین این متخلف به اتهام نگهداری و حمل اسلحه و مهمات غیر مجاز به شش ماه حبس محکوم شد.
 
وی بیان کرد: همچنین چهار متخلف از قانون شکار و صید به اتهام شروع به شکار و تخریب اراضی ملی ، شکار غیر مجاز قوچ و میش، نگهداری و فروش گونه های وحشی در حوزه های همدان، ملایر و رزن بعد از تشکیل و تکمیل پرونده به محاکم قضایی معرفی شدند.
 
رییس اداره حقوقی حفاظت محیط زیست استان همدان اظهار کرد: در راستای اجرای قوانین و مقررات زیست محیطی پرونده سه واحد سنگ کوبی و سیلیس کوبی در شهرستان ملایر بعلت آلوده کردن هوا به مراجع قضایی ارسال شد.
 
قیاسی از ابلاغ 16 فقره اخطاریه زیست محیطی به واحدهای آلاینده خبر داد و افزود: این واحدها شامل تولید چرم، روغن تصفیه شده، کشتارگاه، کارخانه آسفالت، نساجی، رستوران، کارخانه سیمان، کارخانه آجرپزی و تسویه خانه فاضلاب یکی از شهرک ها در شهرستان های همدان، ملایر رزن و کبودراهنگ بوده است.

دوئل خونين درجشن عروسی
 

سرهنگ نوروز علي شاليکار با اشاره به اینکه قاتل در همان ساعات اوليه شناسايي و دستگير شد، افزود: در پي تماس مردمي با مرکز فوريتهاي پليسي 110 مبني بر وقوع يک فقره چاقوکشي در جشن عروسي يکي از روستاهاي حومه بخش چمستان ، ماموران پاسگاه انتظامي سريعاً به محل حادثه عزيمت کردند.
 
وي تصريح کرد : ماموران با حضور در محل حادثه در بررسي هاي اوليه دريافتند، دو جوان به نام هاي " اميد – ع " 21ساله و " ابراهيم – ب" 25 ساله در يک جشن عروسي بعلت خصومت شخصي با يکديگر درگير شدند.
 
فرمانده انتظامي شهرستان نور اضافه نمود: در اين درگيري که منجر به چاقو کشي شد، " ابراهيم "با چاقو" اميد " را از ناحيه سر و گردن مورد اصابت قرار داده و قبل از رسيدن ماموران از محل درگيري متواري شد .
 
شاليکار خاطر نشان کرد : مصدوم که با حضور عوامل اورژانس 115به درمانگاه چمستان منتقل شده بود، بعلت شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد .
 
وی با اشاره به آغازعمليات پليس آگاهي براي شناسايي و دستگيري در همان ساعات اوليه قتل، از شناسايي قاتل فراري در محور ايزدشهر به محمودآباد خبر داد و یاداور شد: ماموران پليس آگاهي با همکاري ماموران انتظامي کلانتري 13 ايزد شهر و يگان امداد، متهم به قتل را دستگير کردند.
 
فرمانده انتظامي شهرستان نور يکي از علل مهم بروز جرائم جنايي و خشن را عدم کنترل خشم و هيجان دانست و تاکید نمود : ايجاد زمينه ي فعاليت هاي مؤثر در خانه و محيط هاي آموزشي براي اشتغال بيشتر جوانان و تخليه انرژي هاي جسمي و رواني در كاهش خشونت و رفتارهاي پرخاشگرانه بسيار تأثيرگذار است.
 
سرهنگ شاليکار همچنين عدم کنترل فرزندان ازسوي والدين را منجر به بروز چنين حوادث دلخراشي دانست.

انتهاي پيام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.