در پی حمله‌ای مرگبار در سینا؛

گذرگاه مرزی رفح بسته شد

مقامات فلسطینی اعلام کردند مصر روز شنبه گذرگاه مرزی رفح با نوار غزه را در پی حمله‌ای مرگبار در سینا که روز جمعه روی داد، بست.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین‌هوا، مقامات فلسطینی اعلام کردند مصر روز شنبه گذرگاه مرزی رفح با نوار غزه را در پی حمله ای مرگبار در سینا که روز جمعه روی داد، بست.

اداره مرزها و گذرگاه ها مستقر در غزه در بیانیه ای مطبوعاتی که از طریق پست الکترونیکی ارسال شد، اعلام کرد مقامات مسئول مصر به طور رسمی به طرف فلسطینی در خصوص بسته شدن گذرگاه اصلی به این باریکه ساحلی، اطلاع داده‌اند.

در این بیانیه آمده است : مصر صبح امروز به ما اطلاع داد به علت وخامت اوضاع امنیتی در سینا، تا اطلاع بعدی گذرگاه رفح را بسته است.

روز جمعه، مجموعه‌ای از حملات مرگبار که تروریست‌ها انجام دادند، در سینای مصر به کشته شدن دست‌کم 30 نظامی مصری و زخمی شدن ده‌ها تن دیگر منجر شد.در پی این حملات، مصر در شبه جزیره سینا وضع فوق العاده اعلام کرد.

گذرگاه مرزی رفح تنها گذرگاه برای حدود دو میلیون فلسطینی است که در نوار غزه زندگی می‌کنند. نوار غزه از سال 2007 میلادی تحت محاصره اسرائیل قرار دارد.

مصر طی هشت سال گذشته، به طور موقت این گذرگاه مرزی را برای موارد بشر دوستانه، به ویژه دانشجویانی که در خارج درس می خوانند، بیمارانی که به مراقبت های پزشکی فوری نیاز دارند و فلسطینی هایی که دارای تابعیت دو گانه هستند، باز کرده است.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار