تركي

اختصاص تسهیلات قرض الحسنه بدون سود به تعاونی های روستایی

معاون برنامه ریزی استانداری تهران گفت: هر اندازه که تعاونی های کشاورزی بتوانند آورده نقدی در زمینه طرح های توسعه کشاورزی تامین کنند، دولت تا سه برابر آن تسهیلات قرض الحسنه بدون سود به آنها ارائه می كند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،نعمت الله ترکی در چهارمین مراسم فرهنگی سنتی (شکرانه) برداشت محصول انار در روستای "محمودآباد” فیروزکوه، با اشاره به بازاریابی و حمل و نقل محصول به عنوان یکی از مشکلات اساسی کشاورزان، برای تاسیس یک کارخانه فرآوری و بسته بندی محصول انار بخصوص در بحث صادرات در محمودآباد اعلام آمادگی کرد.

وی با اشاره به کیفیت بالای آب انار تولیدی این روستا، تصریح کرد: متاسفانه این محصول به رغم کیفیت مناسب، فاقد هر گونه برند و اسم و رسم است؛ در حالی که این محصولات در کنار سیب درختی که متقاضیان زیادی در سطح جهان دارند می توانند بین المللی شوند.

ترکی بر اجرای طرح هادی روستای محمودآباد به عنوان اولویت نخست این روستا تاکید کرد و افزود: در مورد تامین اعتبار رفع مشکل ایاب و ذهاب روستائیان، احداث مجموعه ورزشی با منابع مالی استانداری و تامین زمین از سوی شهرستان قول مساعد داد.

وی گفت: عزم جدی دولت توسعه همه و آبادانی جانبه روستاها بخصوص در مقوله تولید محصولات کشاورزی است.

ترکی افزود: یکی از گام های اساسی که دولت برای پیشبرد این مهم برداشته، توسعه تعاونی های روستایی است.

وی خاطرنشان کرد: هر اندازه که این تعاونی ها بتوانند آورده نقدی در زمینه طرح های توسعه کشاورزی تامین کنند، دولت تا سه برابر آن تسهیلات قرض الحسنه بدون سود ارائه می کند.

معاون برنامه ریزی استانداری تهران در خاتمه روستای محمودآباد را روستای نمونه تولیدی شهرستان فیروزکوه و حتی استان تهران توصیف کرد و اضافه کرد:روستای محمودآباد از دهستان بزرگ حبله رود بخش مرکزی شهرستان فیروزکوه در ۷۰ کیلومتری جنوب غرب مرکز شهرستان قرار دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: تسهیلات ، تعاونی ، روستایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار